eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKsięgowanie faktury leasingowej w PKPiR


2016-03-09 07:35 autor: Katarzyna91

2 912 odsłon

Księgowanie faktury leasingowej w PKPiR

Witam,

otrzymałam na początku marca fakturę za raty leasingowe z datą wystawienia 25 lutego. Raty płacę 8. każdego miesiąca (czyli fakturę - ratę opłaciłam wczoraj). Jak fakturę wpisać do PKPiR?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-03-09 08:38 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    W dacie wystawienia faktury.

    Katarzyna91 skomentował/a odpowiedź 2016-03-09 09:06

    Dziękuje za informacje, ale czyli ja będę miała teraz nie po-kolei w datach wpisywania w pkpir... czy to jakiś błąd ? nie byłam w stanie tego uniknąć wpisuje dokumenty na bieżąco.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • chashi

    Dodano 2015-01-03 16:30 przez chashi

    Daty ujmowania faktur zakupowych w KPiR i VAT

    Dzień dobry,chciałbym uzyskać ostateczną odpowiedź na następujące kwestie, gdyż na różnych stronach spotykam się z różnymi odpowiedziami:1. Pod jaką datą, zarówno w PKPiR, jak i VAT, zaksięgować fakturę zakupową za dany miesiąc, jeśli  data wystawienia to np. 5 marca, zaś data otrzymania faktury prz...

  • asts1

    Dodano 2014-12-29 11:58 przez asts1

    Z jaką datą zaksięgować fakturę?

    Witam, prowadzę KPiR metodą uproszczoną i (nie jestem VAT-owcem) i wszystkie dokumenty księguję z datą wystawienia. Teraz dowiedziałam się, że zakład energetyczny wystawi mi fakturę za zużyty prąd dopiero w styczniu 2015 za okres od września do początku grudnia 2014.Jak otrzymam tą fakturę w styczni...

  • Tola6315

    Dodano 2014-11-12 09:18 przez Tola6315

    Jak zaksięgować fakturę w PKPiR, inna data sprzedaży, inna wystawienia i zapłaty?

    Witam,prowadzę obsługę firmy. Co miesiąc ta sama faktura - ryczałt miesięczny. Za październik wystawiłam fakturę w listopadzie. Kiedy wpisać ją do PKPiR? Kiedy powstaje obowiązek zapłaty VAT i podatku dochodowego? Czy powinnam wpisać ją w PKPiR z datą 31.10.2014? I podatki zapłacić w listopadzie? Pr...

  • Balerinka81

    Dodano 2014-05-23 11:18 przez Balerinka81

    Jak zaksięgować fakturę otrzymaną po zamknięciu miesiąca?

    Witam,
    prowadzę ręczną księgowość i mam pytanie. W PKPiR koszty powinny być wpisane w dacie wystawienia faktury. Zdarza się, że dostaję fakturę gotówkową z miesięcznym opóźnieniem (już po zamknięciu miesiąca) i wprowadzam ją w dacie otrzymania (tzn. kol. 2 PKPiR data wystawienia, ale w "uwagach" pis...

  • tryviolet

    Dodano 2014-03-28 15:34 przez tryviolet

    Faktura kosztowa otrzymana po zamknięciu

    Otrzymałam fakturę za prąd 21.03.2014, z datą wystawienia 28.02.2014, datą sprzedaży 28.02.2014 i terminem płatności 28.02.2014. Zamknęłam już miesiąc luty, więc w którym miesiącu powinnam ją zaksięgować w KPiR oraz VAT? A co by było w przypadku przełomu roku?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Faktura dokumentująca prognozę zużywanej energii dokumentuje wydatek definitywny, który spełnia definicję kosztu uzyskania przychodu. Podatnik fakturę taką w podatkowej księdze przychodów i rozchodów winien zaksięgować na dzień ...

Wysoka inflacja jest odczuwalna w wielu sektorach gospodarki. Nie jest ona obca również podmiotom zajmującym się wynajmem nieruchomości. Wielu wynajmujących próbuje zwiększyć wynagrodzenie za swoje usługi nie tylko na przyszłość, ale ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania