eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseWymiana reklamowanego towaru a VAT


2016-02-19 12:43 autor: Bendezar

2 275 odsłon

Wymiana reklamowanego towaru a VAT

Witam,

interesuje mnie, jak wygląda podatkowo sytuacja, w przypadku reklmacji towaru jaka dochodzi na lini: dystrybutor części/producent - sprzedający - klient.

A zatem:

Kupiliśmy od firmy A akumulator w kwocie 25 zł, następnie sprzedaliśmy go klientowi naliczając własną marżę. Po kilku miesiącach klient złożył reklamacje o wadliwym działaniu akumulatora. My jako sprzedawca tą reklamację przekazaliśmy do firmy A, która nam go dostarczyła. Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie.

Firma A wystawiła nam fakturę korektę i zwróciła 25 zł a następnie wystawiła kolejną fakturę sprzedażową na taki sam akumulator jednak już za 30 zł.

Pytanie brzmi: Czy my jako firma oddająca klientowi w ramach reklamacji drugi akumulator powinniśmy wystawić korektę? Wymiana reklamowanego towaru a VAT sprzedaży a następnie wystawić kolejny paragon opiewający na aktualną cenę i domagać się zwrotu różnicy? - wcześniej ponieśliśmy koszt 25 zł, firma A zwróciła nam tą kwotę ale wystawiła fakturę na nowy akumulator już po wyższej cenie.

Czy wystawiamy tylko dokumenty magazynowe świadczące o reklamacji, księgujemy fakturę na nowy akumulator za 30 zł w KUP i nie wystawiamy dodatkowego dokumentu sprzedażowego dla klienta?

Z góry dziękuję.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-02-22 07:08 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Nie rozumiem, dlaczego klient ma dopłacać do reklamowanego towaru, a mówiąc dokładniej - wymienionego na wolny od wad. Ale skoro Państwo chcecie obciążyć klienta wyższą ceną to również korekty będą konieczne. Tych dodatkowych 5 zł także powinno być bowiem obarczone VAT-em.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Bibel7

    Dodano 2015-09-25 22:13 przez Bibel7

    Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    Witam,kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł.Rower był sprzedawany jako używany, lecz mam ...

  • dekaem

    Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem

    Odstąpienie od umowy kupna - zakup przez internet

    Witam,
    24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
    14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-01-23 16:16 przez konto usunięte

    Reklamacja towaru przerobionego

    Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Była za długa i krawcowa mi ją skróciła. Niestey po pierwszym praniu (w temp. niższej niż na metce), jedna strona sukienki jest krótsza. Chciałabym złożyć reklamację, ale nie wiem czy mi ją uwzględnią, bo ingerowałam w nią. Czy to prawda, że mogą nie przyjąć ...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania