eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseZakup gruntów pod działalność gospodarczą


2016-02-17 11:29 autor: sylwek

3 176 odsłon

Zakup gruntów pod działalność gospodarczą

Zakupiłem grunt pod działalność gospodarczą. W dużej części  posiłkowałem się kredytem. Moja wpłata własna wynosiła 34000 zł plus opl prowizji.

Mam pytanie, jak zaksięgować to w księdze PKPiR? Czy w koszty firmy oprócz odsetek od kredytu i opłaty prowizji zalicza się też wpłatę własną tzn. te 34000 zł, czy tego się nie rozlicza w ogóle?

Proszę o pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-02-18 14:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    34 000 zł Pan niestety nie rozliczy. Jest to bowiem element wartości początkowej środka trwałego w postaci gruntu. A ta wartość początkowa będzie kosztem przy ewentualnej sprzedaży.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Kalite

    Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite

    Refaktury. Jak je opisać, co do nich dołączyć?

    Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...

  • MORCIN001

    Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001

    Czy wydatki za mieszkanie, w którym znajduje się dokumentacja księgowa, zaliczymy w koszty?

    Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w  naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...

  • smerda94

    Dodano 2015-12-23 12:04 przez smerda94

    PKPiR a zakupy na firmę

    Witam,mam mały problem: jeśli kupuję coś na firmę np. myszkę do komputera, nie będąc VAT-owcem, to w kolumnie 13 wpisuję kwotę brutto czy netto? Drugie pytanie. Kupiłem telefon na firmę w markecie, raty 50x0%. Koszt telefonu to 2200 zł, tyle na fakturze. Jak to wpisać w księgę? Całą kwotę mogę wpisa...

  • konto usunięte

    Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte

    Warsztat samochodowy i zapisy w PKPiR

    Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...

  • Zofiaaa

    Dodano 2014-07-17 15:58 przez Zofiaaa

    Jakim dokumentem księgować w PKPiR nieodliczony VAT od paliwa?

    Kupujemy do firmy paliwo w ilości hurtowej. Fakturę w PKPiR księguję w dacie jej otrzymania a podatek VAT rozliczam w kolejnym miesiącu, ponieważ jeszcze nie wiem, ile paliwa zużyte zostanie do samochodów, dla których mogę odliczyć tylko 50% VAT.
    Po zużyciu całego paliwa, a jest to już kolejny miesi...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...

Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania