eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseAparat w koszty uzyskania przychodu


2016-01-30 20:03 autor: Busby

4 403 odsłon

Aparat w koszty uzyskania przychodu

Witam,

chcę kupić aparat na firmę - koszt ok. 1500 zł. Prowadzę działalność związaną z doradztwem finansowym. Moje pytanie brzmi, czy nie będzie problemu w związku z profilem działalności? Aparat jest mi potrzebny do pracy, ponieważ spotykając się z klientem nie zawsze jest możliwość zrobienia ksera, skanu dokumentów czy dostępu do drukarki, a mając zdjęcia w dobrej jakości nie ma potrzeby skanowania dokumentów (przynajmniej u mnie tak jest).

Pytanie, czy uzasadnienie to wystarczy urzędowi? Nie interesuje mnie "przenośne" ksero, ponieważ nie wygląda to dobrze... Czekam na odpowiedź i z góry bardzo za nią dziękuję.

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-01-30 21:23 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Jasne, skoro jest wykorzystywane w działalności stanwi koszt uzyskania przychodu.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-01-30 21:37 autor odpowiedzi: Busby

    Super, dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Korzystając z okazji zapytam jeszcze o raty, ponieważ planuję zakupić więcej sprzętu. Czy w koszty "wrzucić" mogę całą ratę za produkt, czy tylko część odsetkową ? Ewentualnie czy co miesiąc doliczam koszt raty, czy jednorazowo w miesiącu zakupu towaru kwotę na fakturze ?
    Dziękuję jeszcze raz i Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-01-31 09:11 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Nie widzę umowy więc trudno odpowiedzieć. Koszt jest w momencie jego powstania. Będzie Pani miała fakturę za całość i rozbicie na powiedzmy 10 rat. Nie zaksięguje Pani wydatku którego nie poniesiono. Księgowa będzie wiedziałą jak Pani zaksięgować.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...

W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania