eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy powinna być umowa użyczenia?


2016-01-25 22:28 autor: pati2x

1 600 odsłon

Czy powinna być umowa użyczenia?

Witam,

prowadzę działalność gospodarczą u mojego męża, czyli adres siedziby firmy jest inny niż adres mojego zamieszkania.

Czy w takim przypadku powinnam mieć umowę użyczenia (z jaką datą podpisać umowę - z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-01-27 07:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Powinna Pani posiadać jakiś tytuł prawny do nieruchomości, w której działalność jest prowadzona, czyli np. umowę użyczenia. Najlepiej sporządzić ją na dzień otwarcia firmy. Rozumiem że mąż tam działalności nie prowadzi.

    Zagubionna

    konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2016-02-01 22:49

    Czy umowa użyczenia potrzebna jest również wówczas gdy przedsiębiorca mieszka i jest zameldowany w mieszkaniu, które nie jest jego własnością, a małżonka (nie ma wydzielonego pomieszczenia dla firmy, nie zalicza mieszkania ani wydatków na nie do kosztów, pracuje tylko w domów u klientów)??? Czy by taka umowa użyczenia była ważna potrzebny jest notariusz? Czy trzeba ją zgłosić do US?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-02-01 22:51 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Czy umowa użyczenia potrzebna jest również wówczas gdy przedsiębiorca mieszka i jest zameldowany w mieszkaniu, które nie jest jego własnością, a małżonka (nie ma wydzielonego pomieszczenia dla firmy, nie zalicza mieszkania ani wydatków na nie do kosztów, pracuje tylko w domów u klientów)??? Czy by taka umowa użyczenia była ważna potrzebny jest notariusz? Czy trzeba ją zgłosić do US?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • MORCIN001

    Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001

    Czy wydatki za mieszkanie, w którym znajduje się dokumentacja księgowa, zaliczymy w koszty?

    Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w  naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-12-16 16:00 przez konto usunięte

    Nietypowe miejsce działalności gospodarczej

    Witam!
    Planuję założyć działalność usługową, w związku z tym mam pytanie. Opiszę swój problem od początku. Mój adres zameldowania jest inny niż adres zamieszkania, mieszkam w domu jednorodzinnym, który wraz z mężem budujemy od kilku lat. Dom ten nie posiada jeszcze odbioru ani nr domu.
    Czy mogę zało...

  • adrain87

    Dodano 2018-01-02 20:07 przez adrain87

    Miejsce działalności sklepu internetowego i rozpoczęcie płacenia ZUS-u

    1. Jestem zameldowany u rodziców, ale mieszkam w innym mieście. Konkretnie wynajmuję kawalerkę, ale chciałbym wynająć większe aby w jednym z pomieszczeń trzymać towar i go tam pakować. Osobny magazyn nie wchodzi w grę. W CEiDG muszę podać adres wykonywania działalności, czy muszę podawać adres wynaj...

  • zan1988

    Dodano 2017-05-22 09:23 przez zan1988

    Zmiana adresu rozpoczęcia działalności

    Witam,  otrzymałam pozytywną odpowiedź w sprawie dotacji z PUP, i problem mam taki, że właściciel mieszkania, w którym mieszkam rozmyślił się i nie zgodził się podpisać zgody na założenie działalności pod jego adresem. Dodam, że to ma być sklep internetowy. Proszę o pomoc jak uzasadnić w podaniu do ...

  • asiags1

    Dodano 2016-08-18 17:30 przez asiags1

    Jaki kod PKD powinnam podać w urzędzie dodając nowe miejsce działalności?

    Prowadzę działalność jako lekarz stomatolog w gabinecie poza miejscem zamieszkania, lecz dokumenty związane z działalnością oraz niektóre materiały i narzędzia przechowuję w domu. Jaki kod PKD powinnam podać w urzędzie miasta rozszerzając miejsce działalności o adres domowy?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

O dywersyfikacji mówi się najczęściej w kontekście różnicowania aktywów wchodzących w skład portfela inwestycyjnego. Odnosi się ją również do rynków zbytu czy odbiorców. Ekspertka Podlaskiego Funduszu Kapitałowego przypomina, że ...

Kupno mieszkania to decyzja, którą należy dogłębnie przemyśleć. Liczy się przede wszystkim dopasowanie zakupu do naszych preferencji i możliwości finansowych. Nie inaczej jest w przypadku, gdy wybieramy lokal użytkowy pod prowadzoną ...

Założenie działalności gospodarczej nie jest już procesem tak skomplikowanym jak kiedyś. W zależności od rodzaju firmy, formalności można załatwić w czasie od kilkunastu minut do maksymalnie kilku dni, dlatego też liczba ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania