Witam,
mam mały problem: jeśli kupuję coś na firmę np. myszkę do komputera, nie będąc VAT-owcem, to w kolumnie 13 wpisuję kwotę brutto czy netto?
Drugie pytanie. Kupiłem telefon na firmę w markecie, raty 50x0%. Koszt telefonu to 2200 zł, tyle na fakturze. Jak to wpisać w księgę? Całą kwotę mogę wpisać? Oprócz do kolumny 13 to przy tej wartości gdzieś jeszcze?
Dodano 2017-07-01 21:12 przez sukurs
Co jeśli przy kupnie komputera do działalności gospodarczej, wszystkie przelewy robił mój partner (ze swojego konta), który zna się na sprzęcie (a ja nie), i na moją prośbę składał mi optymalne części, a ja później oddałam mu gotówkę?Czy mogę zaksięgować fakturę w PKPiR lub ewidencji środków trwałyc...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2015-01-14 23:51 przez Anka841
W jaki sposób księgować w PKPiR wydatki na samochód (paliwo, ubezpieczenie, naprawy) wprowadzony do ewidencji środków trwałych, jeśli nie jest się vat-owcem, a używa się auta na firmę i prywatnie? Auto było kupione z dotacji, ma współwłaściciela, który ma określony umową 1% wartości auta (ze względu...
Dodano 2014-06-11 22:06 przez NataliaMatysek88
1. Do jakiej grupy środków trwałych zaliczyć automat vendingowy o wartości netto 5900?
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, której działalność opiera się na sprzedaży towarów (batony, napoje) w automatach vendingowych.
Podmiot jest podatnikiem zwolnionym z VAT. Czy do KPiR należy wpisywać dz...
Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001
Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17