2009-02-23 11:19 autor: jaromuzyk
2 164 odsłon
Witam,
w 2007 roku założyłem swoją pierwszą działalność gospodarczą i będąc laikiem w sprawach rozliczeniowych, powierzyłem te czynności kancelarii podatkowej. Otworzyłem mały sklepik z artykułami po 4, 5 zł. Księgowa od razu zarejestrowała mnie jako płatnika podatku VAT. Skutkiem tego było opłacanie przeze mnie tylko podatku VAT, ponieważ miałem straty i nie opłacałem podatku dochodowego. Przecież nie musiałem opłacać Vat"u do osiągnięcia obrotu 10000 euro! W dodatku księgowa przez pierwsze kilka miesiecy przekazywała ten podatek do niewłaściwego US! Czy mogę się domagać odszkodowania od biura za niekorzystnie wybraną formę rozliczenia i uczynienie mnie VAT"owcem??? Dodam, że księgowa popełniła jeszcze inne błedy - przez cały okres prowadzenia działalności źle wypełniała deklaracje ZUS. Oczywiście z racji strat musiałem zlikwidować działalność!!!2009-03-02 11:06 autor odpowiedzi: stiven23
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17