2015-06-24 15:17 autor: Ulka
5 049 odsłon
Jak prawidłowo ująć duplikat faktury w rozliczeniu do CIT oraz do VAT w momencie gdy nie dokonano jeszcze płatności za tę fakturę?
Otrzymałam duplikat faktury (po raz pierwszy, nie miałam wcześniej informacji o istnieniu kosztu X z tej faktury). Duplikat został zaksięgowany, ale nie została dokonana płatność wynikająca z tej faktury.
Jak powinnam zakwalifikować ten duplikat:
1). Do CIT w korekcie kosztów (zgodnie z art. 15b ustawy o CIT)?
2). Do VAT ulga za złe długi (zgodnie z art. 89a ust. 2 ustawy o VAT)
- jeżeli duplikat faktury został wystawiony z datą 31.12.2014 (wpłynął do firmy 13.01.2015) to do CIT liczę 90 dni od daty wystawienia duplikatu, a do VAT 150 dni od daty wystwienia duplikatu? I w tych datach odpowiednio koryguję zaliczkę CIT za dany miesiąc oraz pomniejszam VAT naliczony za dany miesiąc/kwartał (rozliczam się kwartalnie z VAT)?
2015-06-29 10:14 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-09-12 20:42 przez germar
Witam,
mam pytanie odnośnie opisywania faktur. Opodatkowanie ryczałt plus VAT. Czy muszę opisywać każdą fakturę zakupową do rozliczeń VAT, jeżeli tak to w jaki sposób? Moje główne wydatki to: telefon, internet, części zamienne do maszyn poligraficznych, matriały do wykonywanie instalacji elektryczny...
Dodano 2017-10-14 18:20 przez Lfinda
Dzień dobry,podczas uzgadniania rozrachunków z klientem zauważyłam, iż przez ostatnie 12 miesięcy faktury sprzedażowe (a dla tego klienta jedna faktura wystawiana co miesiąc), były błędnie wystawiane tj. kwoty sprzedaży były za niskie (za okres od września 2016 do września 2017). Czy w związku z tym...
Dodano 2015-05-11 22:45 przez konto usunięte
Witam,mam takie zapytanie: są dwie spółki z o.o. niech będzie, że: A i B, obie spółki na metodzie kasowej. Spółka B sprzedała usługę, wystawiła fakturę VAT, kontrahent faktury nie opłacił. Spółka B zdecydowała się scedować nieopłaconą fakturę VAT spółce A za np. 10% jej wartości. Spółka A wierzyteln...
Dodano 2017-10-14 18:28 przez Lfinda
Dzień dobry,podczas uzgadniania rozrachunków z klientem zauważyłam, iż przez ostatnie 12 miesięcy faktury sprzedażowe (a dla tego klienta jedna faktura wystawiana co miesiąc), były błędnie wystawiane tj. kwoty sprzedaży były za niskie (za okres od września 2016 do września 2017). Czy w związku z tym...
Dodano 2015-04-30 16:19 przez Energy
Założyłem niedawno firmę, kod PKD 46.90.z na zasadach ogólnych, płace normalnie składki ZUS.Moje pytanie: czy mogę normalnie wystawiać fakturę VAT?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Faktury zaliczkowe i końcowe to najczęściej występujące podtypy faktury w obrocie gospodarczym. Z tego też powodu znajomość elementów i zasad wystawiania tych dokumentów jest esencjonalne dla każdego przedsiębiorstwa, któremu zależy na ...
Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...
Faktura korygująca jest podstawowym dokumentem służącym do prostowania błędów, pomyłek bądź zmian, które wystąpiły w stosunku do sporządzonych faktur. Dokument ten wystawia sprzedawca. Wystawienie faktury korygującej może przy tym ...
Faktura jest fundamentalnym dokumentem, na podstawie którego dokonywane są rozliczenia podatkowe. Sprzedawca ma określony czas na jej wystawienie, zaś data wystawienia niekiedy decyduje o jej rozliczeniu. W określonym terminie nabywca powinien ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17