Kupiłam przez internet pieczątkę firmową i wprowadziłam ją w poz. 13 w PKPiR plus koszt wysyłki zaksięgowałam osobno w poz.11.
Czy w ewidencji zakupu zapisać razem w jednej pozycji czy też osobno zaksięgować?
2015-06-15 20:53 autor odpowiedzi: karo33
2015-06-16 13:23 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
karo33 skomentował/a odpowiedź 2015-06-16 14:03
Dziękuję za odpowiedź.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-08-02 16:00 przez ter24
Wiem, że nie można zaksięgować zakupu na allegro (od osób fizycznych) plus potwierdzenia przelewu w KPiR. Jak ma się ta sytuacja w spółce z o.o.? Znalazłem w sieci coś takiego:
Pełna księgowość
Okazuje się, że podmioty prowadzące pełne księgi handlowe mają paradoksalnie łatwiej. Piotr Zając wyjaśnia...
Dodano 2013-11-12 10:39 przez konto usunięte
W której kolumnie PKPiR powinnam zaksięgować zakup pieczątek? Dodam, że na fakturze jest to towar, a nie usługa.
Dodano 2015-06-15 10:24 przez karo33
Witam!Otwarłem działalność, jestem na VAT i zasadach ogólnych. Sam prowadzę księgowość i prowadzę PKPiR oraz ewidencję sprzedaży i zakupu VAT.Kupiłem drabinę za 260 zł i zaksięgowałem w poz. 13 w PKPiR, czy w ewidencji zakupu też ją zaksięgować, jeśli tak to jak?
Dodano 2015-06-07 14:56 przez Pavali
Witam, działalność prowadzę od 15.05.2015, więc niecały miesiąc. Jestem też zatrudniony na umowę o pracę, więc tylko do ZUS będę płacił ubezpieczenie zdrowotne. W maju nie sprzedałem niczego ponieważ późno otrzymałem towar. Moje pytania w związku z tym:1. Czy jeżeli nic nie sprzedałem a więc nici za...
Dodano 2015-05-27 11:38 przez Alicja888
Witam,firma zajmuję się naprawą komputerów oraz części do komputerów. Czy zakup części powinno się wpisać w kolumnie 10 czy 13?Bardzo proszę o odpowiedź.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego - o bardziej zaostrzonych przepisach. - To sytuacja, skomplikowana ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17