2015-06-02 11:06 autor: muzel1
10 977 odsłon
Witam,
dostałem dotację z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej i mam problem jak to rozliczyć. Kupiłem jedno urządzenie za ponad 3500 zł i będę je użytkował ponad 12 miesięcy. Tu nie ma problemu, jest to środek trwały i nie jest kosztem. Mam również 3 urządzenia o wartości między 1500 a 3500 zł, które również będę użytkował ponad 12 miesięcy.
Tu też nie powinno być wątpliwości, to są środki trwałe. Ale znalazłem w internecie kilka interpretacji urzędów skarbowych w identycznych sprawach i mówi się tam, że urządzenia z przedziału cenowego 1500-3500 można uznać jako koszt uzyskania przychodu. Dlatego moje wątpliwości.
Bardzo proszę o poradę, jak to rozliczyć. Czy potraktować te składniki jako środki trwałe i nie traktować jako koszty, czy potraktować jako wyposażenie, a może są to niskocenne środki trwałe, które mogą być kosztem?
Bardzo dziękuję za pomoc. Jestem na początku swojego mikro biznesu i nie stać mnie na wynajęcie księgowej.
2015-06-02 20:49 autor odpowiedzi: Renata Naworol CS i-BHP
2015-06-03 06:18 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2021-10-09 13:49 przez Jonek
Witam, W grudniu 2021 otrzymam środki na działalność gospodarczą z PUP i w tym też miesiącu zakładam firmę i kupuję wyposażenie za przyznane środki. Zakładam, że do końca 2021 nie będę miał żadnych przychodów. Czy w takiej sytuacji będzie można zakwalifikować wydatki na zakupione wyposażenie w 2021 ...
Dodano 2013-06-27 09:07 przez konto usunięte
Niedawno założyłem działalność gospodarczą (na KPiR) i dostałem dotację na zakup maszyny (wartość ok 19 tysięcy). Na szkolenu w PUP mi powiedzieli, że nie mogę tego wrzucić sobie w koszty. Pytanie: czy w takim razie maszynę mam w ogóle ujmować w ewidencji środków trwałych?
Dodano 2013-04-09 14:26 przez konto usunięte
Chodzi o kredyt na zakup sprzętów do firmy. Czy ratę kredytu mogę ująć w KPIR?
Dodano 2020-11-19 18:50 przez ada1234567
Witam. Prowadzę ryczałt 5,5% bez VAT. Koszty z dotacji po prostu są wpięte do segregatora - rozliczana jest co miesiąc sprzedaż. Sprzęt był wzięty na faktury imienne przed uzyskaniem dotacji. Teraz zbliża się 12 miesiąc jej prowadzenia. Czy po rozliczeniu dotacji i zerwaniu umowy z UP mogę ten sprzę...
Dodano 2016-06-15 09:56 przez pbanan
Witam,Niedawno otrzymałem dofinansowanie z Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej. W biznesplanie uwzględniłem rzeczy, które zamierzam za tą dotację kupić. Rzeczy te będą kupowane jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej na faktury imienne. Ponieważ dofinansowanie jest nieopoda...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...
Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...
Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...
W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17