2015-05-12 09:19 autor: loona
3 609 odsłon
Otrzymałam prośbę od klienta, któremu wysłałam fakturę elektroniczną o przesłanie faktury w formie papierowej z podpisem i pieczątką.
Czy istnieje jeszcze obowiązek wysyłania faktury papierowej opieczętowanej i podpisanej? Czy faktura przesłana elektronicznie, wydrukowana przez klienta będzie tak samo ważna? Czy tą kwestię reguluje ustawa/rozporządzenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
2015-05-13 22:48 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
2015-05-29 18:12 autor odpowiedzi: Krajowa_Izba_Gospodarcza
loona skomentował/a odpowiedź 2015-07-30 15:40
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
2015-07-31 11:15 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2019-04-17 21:52 przez Shirogod
Witam,zostałem montażystą wideo na pewnym kanale na YouTubie i mój pracodawca jest obcokrajowcem. Podpisaliśmy kontrakt, w którym jest napisane, że "Panu X są potrzebne moje usługi edytorskie i ja zobowiązuję się je dostarczyć", i "każdego 25 dnia miesiąca jestem zobowiązany do wysłania elektroniczn...
Dodano 2015-05-11 08:45 przez madisoncounty6
Witam,zaczęłam prowadzić pełną księgowość dla podatnika szwedzkiego (VAT-owiec, ale bez SE przed numerem NIP). Miejsce siedziby podatnik ma w Szwecji.Moim zdanie faktura powinna nie zawierać stawki VAT - rozliczenie jest po jego stronie. Czy mam rację?Dziękuję za podpowiedź.
Dodano 2015-05-05 10:19 przez paseczek
Prowadzę KPiR, samochody rozliczane są poprzez kilometrówkę. Jedno z aut zostało sprzedane. Po zrobieniu kalkulacji na polisie przyszło wezwanie do uiszczenia zaległej składki. Zaległość została uregulowana przelewem. Czy taką składkę mogę zaksięgować jako koszt? Jeśli tak, to w jakiej formie, skoro...
Dodano 2015-05-02 20:24 przez Natan
Czy jednostka stosująca uproszczenia i prowadząca jedynie układ rodzajowy kosztów musi dokonywać czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów?
Dodano 2015-05-01 10:01 przez oman
Witam,mam założyć działalność i co miesiąc wystawiać fakturę na 2000 zł. Moje pytanie: ile będę miał na rękę po opłaceniu wszystkiego przy małym ZUS-ie? Jak to się wylicza?Poproszę przykład np. na 4-5 miesięcy.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje procesy biznesowe, zwłaszcza w obszarze księgowości. Automatyzacja, skrócenie czasu pracy oraz eliminacja błędów to tylko niektóre z korzyści, jakie oferuje AI. Przeanalizujmy, jak wdrożenie AI w ...
Wykonywanie pracy zarobkowej może być realizowane w różnorodnych formach prawnych, takich jak umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, kontrakt menedżerski, umowa o pracę nakładczą czy tzw. samozatrudnienie i może być zawarta na różne okresy.
Sprzedajesz stal, złom, sprzęt komputerowy czy do gier, bądź inne podobne towary firmom? Pamiętaj, że jako sprzedawca w wystawianych fakturach nie powinieneś naliczać podatku VAT - ten bowiem rozlicza kupujący. Jak wystawić fakturę na ...
Każdy przedsiębiorca musi spełnić pewne obowiązki formalne, które określają czy jego działalność jest prowadzona zgodnie z przepisami. Generalnie można dokonać ich podziału na związane z opłacaniem podatków i składek ZUS, a także ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17