Witam,
prowadzę działalność gospodarczą , z dotacją PUP na środek trwały i wyposażenie.
Proszę o pomoc, czy w remanencie końcowym przy likwidacji działalności mam ująć wyposażenie i środek trwały w całości sfinansowany z PUP czy nie?
Co jak będę chciał sprzedać środek trwały czy wyposażenie po zamknięciu działalności? Nie jestem VAT-owcem, prowadzę PKPiR.
2015-04-21 07:17 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2017-09-07 12:54 przez Verhlase
Witam,żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to1. Derkę magnetyczną za 17500 zł2. Derkę elektryczną za 2000 zł3. Telefon służbowy za 2800 zł4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizycznąMoje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzu...
Dodano 2014-03-03 11:49 przez diablica2407
Witam,
prowadzę działalność gospodarczą - ryczałtowiec na VAT, dotacja z UP i teraz chcę tą dzialalność zamknąć.
Środki trwałe, samochód i maszyna (używane) zakupione z VAT i ten VAT został odliczony. Firma była zwieszona w 2012 roku, w lutym ostatnia deklaracja VAT bez przeniesienia, zamykam firmę ...
Dodano 2014-02-04 13:03 przez halcia4
Witam,
prowadziłam działalność - ryczałt ewidencjonowany. Na założenie działalności otrzymałam dotacje z UP, która w całości została wykorzystana do zakupu sprzętu typu strugarka frezarka itd.
Czy przy likwidacji działalności (rozliczona z UP, trwała ponad rok), muszę sporządzić remanent na ten sprz...
Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte
Witam,
bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...
Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34
Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400 Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Minione lata były dla sektora MŚP prawdziwym wyzwaniem. Wybuch pandemii, wojna w Ukrainie, zwyżkujące koszty prowadzenia działalności gospodarczej czy dynamicznie rosnąca inflacja wywarły silny wpływ na kondycję polskich (i nie tylko) ...
Część przedsiębiorców próbując dostosować się do nowej rzeczywistości podatkowej usankcjonowanej Polskim Ładem podjęło decyzję o zmianie formy prowadzenia działalności gospodarczej. Jak wobec tego zamknąć dotychczasową firmę, tak ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17