eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy mogę zakupić towar przed rozpoczęciem działalności ?


2015-04-18 16:42 autor: maleńkaaa

8 459 odsłon

Czy mogę zakupić towar przed rozpoczęciem działalności ?

Rozpoczęłam działalność faktycznie od 17.03.2015 r., od 10.12.2014 był wpis do CEIDG i działalność została zawieszona. W lutym (25,27,28), zakupiłam odzież używaną na rozpoczęcie działalności i faktury mam z datą 25,27,28 lutego, natomiast działalność odwiesiłam z dniem 17.03.2015 r.

Czy mogę legalnie zaksięgować te faktury i sprzedawać towar dopiero po otwarciu działalności?

Pytanie zaktualizowano 2015-04-20 20:47

Towar zakupiłam 25, 26, 28 lutego a działalność odwiesiłam dopiero 17 marca ze względu na pogodę. Czy te faktury mogę zaksięgować i sprzedać towar po odwieszeniu działalności czyli po 17 marca?

Pytam ponieważ powiedziano mi że nie mogę kupować towaruimieć faktur z wcześniejszą datą niż odwieszenie działalności

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-04-20 20:47 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    No mamy tutaj do czynienia z pewnym naruszeniem przepisów, jako że w trakcie zawieszenia firmy nic w zasadzie nie powinno się robić w związku z jej prowadzeniem aż do wznowienia działalności. Także powiedziano Pani dobrze - przed odwieszeniem firmy nic nie powinno się kupować.
    Niemniej czy w takim przypadku nie mamy kosztu? Moim zdaniem mamy. Wydatek na zakup poniesiono, towar się później sprzeda, więc służy powstaniu przychodu, także definicja kosztu uzyskania przychodu jest spełniona.
    Nie oznacza to jednak, że powyższe nie ma żadnych sankcji. Odpowiednie instytucje mogą bowiem np. dowodzić, że faktyczne wznowienie miało miejsce w lutym a nie marcu i np. ZUS może upomnieć się o składki. Brak zgłoszenia zmian na czas podlega przy tym karze z kks-u.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-04-20 20:47 autor odpowiedzi: maleńkaaa

    Bardzo dziękuję, teraz rozumię.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • verbena

    Dodano 2018-01-29 13:01 przez verbena

    Sprzedaż towaru na sztuki zakupionego na wagę - ewidencja pełna księgowość

    Witam,
    proszę o pomoc i radę. Działalność to sprzedaż internetowa: odzież używana. Zakup towaru na kilogramy, sprzedaż na sztuki. Od tego roku klient przechodzi na pełną księgowość. Brak kasy fiskalnej.
    Moje zapytanie brzmi: jak ewidencjonować zakup towaru w jakich cenach i jak rozliczyć, żeby było...

  • mmm333

    Dodano 2017-01-04 18:47 przez mmm333

    Zawieszona działalność a zakup towaru

    Witam,zamierzam handlować towarem, który kupuję dziś i sprzedaję z roczym opóźnieniem. Wynika z tego, że najbliższy przychód/zysk osiągnę za rok. Zastanawiam się czy mógłbym założyć działalność gospodarczą i od razu ją zawiesić na czas "zatowarowania" sklepu?

  • dr_ozd

    Dodano 2013-07-09 19:35 przez dr_ozd

    Sklep z odzieżą używaną prywatnie sprowadzaną z zagranicy

    Planuję otworzyć sklep, w którym zamierzam sprzedawać odzież wcześniej kupioną od prywatnych osób. Co muszę zrobić, aby był to biznes w pełni legalny? Jak rozliczać się z US?

  • 1983kamila

    Dodano 2014-10-18 16:04 przez 1983kamila

    Zawieszenie działalności a sprzedaż towaru

    Zawieszam działalność, jestem na ryczałcie 3%, mam kasę fiskalną. Po zawieszeniu działalności towar, który mi został odsprzedaję osobie, która będzie wynajmować dalej ten lokal (też jest na ryczałcie).Czy na towar, który jej sprzedam wystawiam tylko rachunki, czy nabijam wszystko na kasę jak zwykłą ...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-08-05 11:06 przez konto usunięte

    Jak rozliczyć straty?

    Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży sztucznej biżuterii (kupionej w hurtowni). Część biżuterii uległa zardzewieniu, prawdopodobnie z powodu kiepskiej jakości materiału, z którego została wykonana.
    Czy można taki towar zakwalifikować jako straty i zaliczyć go w koszty w KPiR? Sły...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorcy zakładający działalność gospodarczą w CEIDG od 1 lutego 2023 r. będą musieli podać adres mailowy do e-Doręczeń korespondencji z urzędami.

W Rządowym Centrum Legislacji pojawił się projekt, według którego jednoosobowe działalności gospodarcze będzie można założyć w CEIDG tylko drogą elektroniczną. Wejście w życie tej zmiany planowane jest na 1 października 2024 roku.

Wykreślanie i dokonywanie sprostowań w rejestrze CEIDG bez wszczynania postępowania administracyjnego czy negatywne konsekwencje dla przedsiębiorców, którzy nie aktualizują wpisów – to tylko niektóre ze zmian, jakie wprowadziła ...

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania