2015-01-03 22:03 autor: alexxndria1
11 776 odsłon
Witam,
sprzedaję odzież używaną wycenioną, a kupuję na kilogramy lub na sztuki - bez kasy fiskalnej na ryczałcie 3%.
Przed rozpoczęciem działalności gospodarczej zakupiłam na swoje nazwisko:
- 100 kg odzieży - mam rachunek bez VAT
- 20 kg odzieży - rachunek z VAT 23%
- system rurkowy z manekinami, tacką na bilon, reklamówki i inne przez internet z fakturą (z doliczonym VAT 23%)
- meble, manekiny, gondole z rurek, lustra i wieszaki bez faktury ani żadnego rachunku.
Żaden z tych zakupów nie przekroczył kwoty 1500 zł.
Moje pytania:
1. Czy na dzień rozpoczęcia działalności powinnam zrobić EWIDENCJĘ WYPOSAŻENIA, WYKAZ ŚRODKÓW TRWAŁYCH ORAZ WARTOŚCI NIEMATERIALNYCH I PRAWNYCH oraz REMANENT POCZĄTKOWY?
2. Co w nich ująć, skoro za wyposażenie zapłaciłam mniej niż 1500 zł? W remanencie początkowym te 120 kg, czy coś jeszcze? Eksperci na egospodarce wypowiadali się, że maszynę do szycia czy pudełko gwoździ wniesione do działalności też należy wpisać do spisu z natury czy ewidencji wyposażenia przy otwieraniu działalności.
3. Czy w REMANENCIE NA KONIEC ROKU mam wpisać tylko odzież w kilogramach, która pozostała mi na sklepie i zapleczu czy coś jeszcze?
4. W różnych hurtowniach płaciłam różną cenę za kg i kupowałam też na sztuki, ale nie jestem w stanie policzyć osobno tych ciuszków. Jak to ująć w spisie z natury?
Dziękuję za pomoc.
2015-01-04 00:10 autor odpowiedzi: armad30
Witam, co do pyt 4 ma ten sam dylemat, w excelu próbuje dopasować mając ceny z faktur, ilość z faktur, ilość z remanentu, i export z kasy fiskalnej. Chciałbym również uzyskać odp. jak to jest w praktyce, od tych przedsiębiorców, którzy prowadzą sami sklep. Gdy pracowałem jako sprzedawca ma małych sklepach to w remanencie pisałem ceny po jakich sprzedawał sklep, ale teraz interesując się księgowością nie wiem po co to było komu, skoro powinno się ujmować cenę zakupu towaru. Jeżeli chodzi o ŚNiP to chyba raczej programy, licencje do 3500 zł.
p1. Tak, remanent s faktur, (brutto) jak bez vat, to ceny po których płaciłaś, środki trwałe powyżej 3500 tys, wyposażenie od 1500-
3500 ale te >1500 również można.
p2. patrz ad.1
p.3 raczej tak, nic więcej, ale jak kupowałaś na sztuki, to te które policzyłaś i dotyczą właśnie tych faktur powinny być z nich wycenione.
Nie jestem ekspertem sam się, tego uczę, więc nie traktuj ww. jako dogmat.
alexxndria1 skomentował/a odpowiedź 2015-01-09 22:21
Witam, ponieważ w moim urzędzie skarbowym odpowiedzi na moje pytania nikt nie umiał udzielić:-(, w innym telefonicznie tez się Pani zakręciła, zadzwoniłam do Krajowej Informacji Podatkowej. Kobieta również po długiej konsultacji:-/ poinformowała mnie, iż powinnam wiedzieć, które ciuszki mam za jaką cenę za kg, a które kupiłam jako wycenione i tak też policzyć w remanencie końcowym. Jak powiedziałam, że ja nie jestem w stanie odpowiednio tego posegregować, a Pani, że remanent końcowy muszę wykonać wiarygodnie. Jeśli nie mam w sklepie półek i innych rzeczy wartych więcej niż 1500zł, to nie robię żadnych WYKAZÓW, ani EWIDENCJI WYPOSAŻENIA. Chyba trzeba w każdej sprawie dzwonić do "ekspertów", gdzie rozmowy są nagrywane i w razie kontroli z Urzędu powołam się na daną rozmowę danego dnia:-)
Dodano 2013-04-28 12:36 przez emilia21
Witam,
Od 14 maja rozpoczynam swoją działalność - butik z odzieżą używaną. Zdecydowałam się na ryczałt 3% bez VAT i bez kasy fiskalnej. Jednak mam wiele pytań odnośnie tego opodatkowania.
1. Czy z dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej muszę zrobić remanent początkowy i czy muszę w nim uwzględn...
Dodano 2014-09-13 12:08 przez aga12174
Witam,
niedługo otwieram swój sklep: odzież używana, nowa, zabawki i różne tego typu rzeczy i chciałabym się rozliczać w formie ryczałtu 3%, jednak po przeczytaniu masy różnych rozporządzeń i różnych forum na ten temat mam kompletny mętlik w głowie, wszystko jest niby opisane, no ale nie ma np. konk...
Dodano 2013-04-25 12:44 przez monixes
Witam,
Założyłam działalność usługową fotograficzną. Kupiłam sprzęt za dotacje z PUP (obiektywy, laptop, aparat, płyty DVD, inne akcesoria).
Czy powinnam zrobić spis z natury i ująć w nim te wszystkie rzeczy, pomimo iż prowadzę działalność usługową?
Dodano 2019-08-27 20:32 przez Gangren
Witam,likwiduję działalność gospodarczą i mam wątpliwości co do moich obowiązków względem Urzędu Skarbowego. Jako, że od tego roku nie wymagane są ewidencje wyposażenia i spisy z natury, a jedynie w wypadku likwidacji wykaz składników majątku, to co powinienem w nim zamieścić? Dodam, że nie mam żadn...
Dodano 2014-02-15 14:04 przez Zgredek
Witam,
jakie warunki trzeba spełnić, by samemu się rozliczać? Czy trzeba jakoś to zapisywać? W jaki sposób obliczyłem podatek, zbierać rachunki?
Jestem na własnej działalności i mam tylko 1 rachunek miesięcznie, więc jestem w stanie sam obliczyć podatek, tylko chciałbym zrobić to poprawnie.
Czy mógł...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Świadczenie usług polegających na pośrednictwie w sprzedaży detalicznej produktów może być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym, a właściwą stawką ryczałtu dla takich usług jest 8,5% przychodu - uznał Dyrektor Krajowej Informacji ...
Przychód z tytułu prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa w sprzedaży stolarki drzwiowej nie jest opodatkowany 5,5% stawką ryczałtu. Do jego opodatkowania właściwy jest ryczałt 8,5% - uznał Dyrektor ...
Nie ma przeszkód, aby mechanik samochodowy korzystał z opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym i to nawet wówczas, gdy do naprawy pojazdów wykorzystuje własne części zamienne (które są wliczone w wartość usługi), a nie ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17