eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseNiedobory magazynowe


2015-01-01 19:31 autor: porusia

3 027 odsłon

Niedobory magazynowe

Witam,

prowadzę skup złomu i PKPiR na zasadach ogólnych, podatek liniowy 19%. Mam takie pytanie: oddaję złom, np. jednorazowo 20000 ton za kwotę 14000 zł. Dostawca potrąca mi 1% na zanieczyszczenia. Jak to zaksięgować?

kol 7. przychód np. 14000 1% ściągam z remanentu po cenie zakupu rozchodem wewnętrznym i zapisuję w kolumnie 10 ze znakiem minus, np. - 800 zł. 1% po cenie zakupu w kolumnie 13 pozostałe wydatki ze znakiem? Czy dobrze myślę?  

Proszę pomóżcie.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-01-01 19:39 autor odpowiedzi: porusia

    A oczywiście dostaję potwierdzenie z firmy odbierającej w postaci PZ wydano tyle i tyle zanieczyszczenia tyle i tyle przyjęto tyle i tyle

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-01-02 09:40 autor odpowiedzi: porusia

    Wczoraj pisałam szybko i się pomyliłam 20 . 000 kg nie ton z tego 1% to jest 200kg jednorazowo np. po 1 zł. w cenie zakupu  to jest 200 zł. Czy właśnie nie można tego wyksięgować z zakupu towarów na pozostałę wydatki. To jest strata. Firmy profilaktycznie zabierają na zanieczyszczenia stałe procenty przy każdej dostawie np 1 czy 1,5%. czyli jak oddaje 20 000 kg to fakturę wystawiam na  19 800 kg.  Pod koniec roku się nie zgadza.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania