Witam,
prowadzę jednoosobową działalność. Kupiłam dwa krzesła do firmy, których koszt wg faktury wynosi: krzesła 242 zł netto, transport 20 zł netto.
Proszę o informację dotyczącą ujęcia w PKPiR i innych księgach: cała kwota za krzesła w PKPiR w kol. 13 (pozostałe wydatki), tak samo za transport, VAT w ewidencji zakupu?
Rozumiem, że jeśli wrzucę całą kwotę w koszty, to nie muszę już prowadzić ewidencji środków trwałych? Czy muszę prowadzić ewidencję wyposażenia?
Pozdrawiam
2014-12-16 07:17 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2014-07-17 15:58 przez Zofiaaa
Kupujemy do firmy paliwo w ilości hurtowej. Fakturę w PKPiR księguję w dacie jej otrzymania a podatek VAT rozliczam w kolejnym miesiącu, ponieważ jeszcze nie wiem, ile paliwa zużyte zostanie do samochodów, dla których mogę odliczyć tylko 50% VAT.
Po zużyciu całego paliwa, a jest to już kolejny miesi...
Dodano 2013-12-23 21:22 przez eel
Witam,
prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą - usługi informatyczne. Do tej pory były to "czyste usługi" dla konkretnej firmy sam sobie prowadziłem księgowość, jednak mam teraz do naprawy laptop. Jest do wymiany kilka części, które potrzebowałem kupić. Rozumiem, że umieszczam je w PKPiR w ko...
Dodano 2018-02-13 15:49 przez anetaw85
Witam serdecznie, prowadzę jednosobową działalność gospodarczą, rejestruję faktury sprzedaży i zakupów i prowadzę KPIR w programie komputerowym. Mam problem z fakturami zakupowymi za miesiąc poprzedni otrzymanymi w miesiącu kolejnym, np. za styczeń w lutym. Rozumiem, że dla potrzeb VAT-7, a także JP...
Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001
Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17