Witam,
w 2012 zakupiłam do firmy blachę poużytkową na małą halkę w ilości około 2000 kg. Było tego około 200 arkuszy za kwotę 6000 zł netto. Wpisałam to w PKPiR w pozostałe koszty - ani z tego środek trwały, ani wyposażenie.
Leżało to 2 lata i w tym roku sprzedałam to oczywiście na fakturę. Wpisałam w pozostałe przychody. Czy prawidłowo postąpiłam?
Dodano 2013-06-17 12:29 przez konto usunięte
Zakupiłem towar, który będzie mi służył jako jedno z narzędzi do mojej pracy (konwerter dysków). Na fakturze wyszczególniony jest koszt dostawy. Jak powinienem zaksięgować tę pozycję w KPiR? Czy mogę to razem wrzucić w koszta działalności?
Dodano 2013-05-24 13:04 przez konto usunięte
Czy kupując butle z gazem do spawania, a dla pracowników odzież ochronną jak rękawice czy ubranie robocze - to wszystko to wprowadzam jako zakup towarów i usług a później żeby nie tworzyły mi się jakieś wielkie stany magazynowe to jak mam to rozksięgować, dowodem wewnętrznym?
Zaznaczam, że towary t...
Dodano 2013-05-17 10:17 przez konto usunięte
Proszę o podpowiedź, jak zaksięgować fakturę zakupu tabletu, który został zakupiony jako rozszerzenie oferty w ramach abonamentu do telefonu firmowego?
Mam kpir i jestem na VAT.
Dodano 2013-04-29 14:36 przez konto usunięte
Faktura wystawiona 27 marca, termin płatności do 10 kwietnia, ale zapłacona została w dniu 11 kwietnia. Czy jest to koszt marcowy czy kwietniowy? Jestem na KPiR, bez VAT.
Faktura została ujęta w marcu. Nie wiem czy to jest poprawnie?
Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812
Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17