Witam,
mam wątpliwości i kilka pytań w związku z wprowadzaniem do ewidencji wyposażenia. Zrobiłam sporo zakupów kosztowych, których wartość mieści się w przedziale 1501 - 3499 zł netto. Dlatego jestem obowiązana wprowadzić je do ewidencji wyposażenia.
1). Czy jeżeli faktura zawiera nazwę np. waga platformaowa cena 3100 oraz w drugiej pozycji koszty wysyłki lub transportu 100 zł, to w ewidencji wpisuję 3100 czy 3200 zł?
2). Notebook 2700 zł oraz Windows 8 - 300 zł wpisać łacznie? 3000 tys. zł?
3). System wideo, gdzie na fakturze wyszczególnione jest kilka kamer, rejestrator, jakieś urządzonka, kable oraz usługa montażu 1000 zł - łącznie 3200 zł? Razem czy oddzielnie?
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2013-07-03 16:16 przez Majchrzak
Witam,
Mam taki problem. Zakupiłam na firmę sprzęt do zaciskania rur hydraulicznych na kwotę 3134,45 zł brutto i nie wiem czy mam jednorazowo wrzucić to w koszty czy zamortyzować i na jaki procent?
Bardzo proszę o pomoc.
Dodano 2014-07-17 15:58 przez Zofiaaa
Kupujemy do firmy paliwo w ilości hurtowej. Fakturę w PKPiR księguję w dacie jej otrzymania a podatek VAT rozliczam w kolejnym miesiącu, ponieważ jeszcze nie wiem, ile paliwa zużyte zostanie do samochodów, dla których mogę odliczyć tylko 50% VAT.
Po zużyciu całego paliwa, a jest to już kolejny miesi...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2015-02-07 00:49 przez monika123
Witam,prowadzę działalność od 01.06.2014 w roku 2014 na rzecz osób fizycznych w postaci zajęć rehabilitacyjnych. Zastanawiam się, czy nie powinnam mieć kasy fiskalnej.Proszę o podpowiedź, co jest takiego decydującego w fakcie posiadania kasy, na co powinnam uważać aby nie ponieść kary związanej z br...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17