eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKiedy firma może tworzyć rezerwy?


2014-08-20 13:14 autor: Ulka

2 228 odsłon

Kiedy firma może tworzyć rezerwy?

Na jakie cele można tworzyć rezerwy? Czy można stworzyć rezerwę za najem pomieszczeń, jeżeli rozliczamy miesiąc, a faktura ta jeszcze nie wpłynęła do firmy?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-24 15:48 przez konto usunięte

    Koszt energii elektrycznej w wynajmowanym lokalu

    Mam podpisaną umowę najmu pomieszczenia na biuro. Z tytułu energii elektrycznej nie mam oddzielnego licznika, ale właściciel dostaje zbiorczą fakturę VAT za energię, a ja uczestniczę w jej części. Czy będę mogła to zaliczyć do kosztów?

  • konto usunięte

    Dodano 2012-03-11 19:50 przez konto usunięte

    Sprawozdanie Finansowe 2011

    Witam,
    W jaki sposób ująć w księgach 2011 roku zobowiązania i należności których przybliżoną wartość znam na chwilę obecną. Nie wiem kiedy otrzymam faktury dotyczące rzeczywistego rozliczenia tych kwot, a specyfika firmy wymaga sporządzenia sprawozdań już teraz. W przypadku zobowiązań konieczne będz...

  • Balerinka81

    Dodano 2014-05-30 11:41 przez Balerinka81

    Delegacja służbowa pracownika

    Nasz pracownik był w podóży służbowej w kwietniu i maju. W maju dostałam dopiero od niego rozlicznie kosztów obu podróży. Dostałam również fakturę z usługę hotelową obejmującą łącznie noclegi w kwietniu i maju oraz fakturę za usługę gastronomiczną.
    Jak mam to teraz poprawnie rozliczyć? Prowadzę PKPi...

  • ilka

    Dodano 2013-10-25 22:34 przez ilka

    Rozliczenia wspólników spółki cywilnej

    Chcę prowadzić spółkę cywilną z koleżanką. Obie jesteśmy radczyniami prawnymi, Czy dochody będziemy razem rozliczać proporcjonalne do udziału?
    Co z kosztami: czy jeśli wystawiona będzie faktura za najem lokalu, telefon na spółkę, to będziemy te kwotę mogły wrzucić dla siebie po połowie?

  • becool8812

    Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812

    Księgowanie kosztów w okresie zawieszenia

    Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
    Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Jeżeli zaciągnięty kredyt bankowy nie został wykorzystany na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej, to płacone z jego tytułu odsetki oraz prowizje nie stanowią podatkowych kosztów uzyskania przychodu nawet wówczas, gdy ...

Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...

Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...

Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania