eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseCzy można wprowadzić w koszty działalności zakup telewizora?


2014-07-16 11:11 autor: mariuszfil

2 858 odsłon

Czy można wprowadzić w koszty działalności zakup telewizora?

Witam!

Mam działalność gospodarczą w zakresie nauki jazdy. Chciałbym zakupić telewizor do sali wykładowej w celu wyświetlania filmów edukacyjnych. Czy mogę ten zakup wprowadzić w koszty działalności?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-07-16 20:19 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Generalnie ustawa po PIT nie zabrania zaliczyć w ciężar kosztów firmy zakupu telewizora. Istotne jest jedynie, aby faktycznie służył on działalności gospodarczej (przy czym ciężar dowodu spoczywa tutaj oczywiście na podatniku). Jeżeli faktycznie ma on służyć jedynie wyświetlaniu filmów edukacyjnych dla kursantów w ramach prowadzonej firmy, to zakup taki wydaje się być kosztem. Niemniej ważne aby nie służył on też innym (prywatnym) celom przedsiębiorcy. Jak nietrudno się domyślić, w razie kontroli fiskus z całą pewnością będzie tutaj chciał co najmniej szczegółowego wyjaśnienia.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-09 14:26 przez konto usunięte

    Czy rata zaciągniętego kredytu może być kosztem firmowym?

    Chodzi o kredyt na zakup sprzętów do firmy. Czy ratę kredytu mogę ująć w KPIR?

  • Jonek

    Dodano 2021-10-09 13:49 przez Jonek

    Koszty uzyskania przychodu a brak dochodu

    Witam, W grudniu 2021 otrzymam środki na działalność gospodarczą z PUP i w tym też miesiącu zakładam firmę i kupuję wyposażenie za przyznane środki. Zakładam, że do końca 2021 nie będę miał żadnych przychodów. Czy w takiej sytuacji będzie można zakwalifikować wydatki na zakupione wyposażenie w 2021 ...

  • pbanan

    Dodano 2016-06-15 09:56 przez pbanan

    Czy koszty dostawy można wrzucić w koszty uzyskania przychodu?

    Witam,Niedawno otrzymałem dofinansowanie z Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej. W biznesplanie uwzględniłem rzeczy, które zamierzam za tą dotację kupić. Rzeczy te będą kupowane jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej na faktury imienne. Ponieważ dofinansowanie jest nieopoda...

  • Busby

    Dodano 2016-01-30 20:03 przez Busby

    Aparat w koszty uzyskania przychodu

    Witam,chcę kupić aparat na firmę - koszt ok. 1500 zł. Prowadzę działalność związaną z doradztwem finansowym. Moje pytanie brzmi, czy nie będzie problemu w związku z profilem działalności? Aparat jest mi potrzebny do pracy, ponieważ spotykając się z klientem nie zawsze jest możliwość zrobienia ksera,...

  • muzel1

    Dodano 2015-06-02 11:06 przez muzel1

    Jak rozliczyć dotację z urzędu pracy na założenie działalności gospodarczej?

    Witam,dostałem dotację z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej i mam problem jak to rozliczyć. Kupiłem jedno urządzenie za ponad 3500 zł i będę je użytkował ponad 12 miesięcy. Tu nie ma problemu, jest to środek trwały i nie jest kosztem. Mam również 3 urządzenia o wartości między 1500 a...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

O dywersyfikacji mówi się najczęściej w kontekście różnicowania aktywów wchodzących w skład portfela inwestycyjnego. Odnosi się ją również do rynków zbytu czy odbiorców. Ekspertka Podlaskiego Funduszu Kapitałowego przypomina, że ...

Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania