2014-06-22 14:58 autor: hondaa121
6 299 odsłon
Witam!
Jak należy rozpatrywać laptopa o wartości 2000 zł oraz samochód osobowy o wartości 2900 zł, kiedy chcę rzeczy te przyjąć w użytkowanie w swojej działalności? Tak samochód, jak i laptop są moją własnością.
Za poradą znajomego księgowego wrzuciłam tak jedno, jak i drugie w koszty, w całości. Nie amortyzuję niczego procentowo - po prostu kwoty 2000 zł i 2900 zł wylądowały w PKPiR w miesiącach, w których przejęłam je w użytkowanie. Czy mogłam tak zrobić?
Czy to środki trwałe czy wyposażenie?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź!
2014-06-23 06:14 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Przede wszystkim proszę odpowiedzieć na pytanie, czy podane wartości to cena zakupu, czy ich obecna wartość?
Jeżeli faktycznie w tej kwocie określimy wartości początkowe, to wskazane składniki majątku za środki trwałe uznane być nie muszą - nie przekraczają bowiem kwoty 3 500 zł (ale trzeba by je wpisać do ewidencji wyposażenia). Niemniej samochód dla bezpieczeństwa lepiej uznać za środek trwały i zamortyzować jednorazowo.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-06-23 08:59 autor odpowiedzi: hondaa121
2014-06-23 22:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Jeżeli wartość początkowa przekracza 1 500 zł, i nie uznajemy danego składnika majątku za środek trwały, to należy go ująć w ewidencji wyposażenia.
Czy istnieją dowody zakupu wskazanych składników majątku (faktura, umowa kupna sprzedaży)?
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-06-24 09:11 autor odpowiedzi: hondaa121
Wartość początkowa to w moim przypadku wartość rynkowa w dniu przyjęcia w użytkowanie prawda?
Tak, posiadam rachunek za zakup samochodu i fakturę za laptopa. Laptop kosztował pierwotnie 2500zł a samochód 4000zł. Ale ja wpisałam w koszty wartość rynkową w dnia przyjęcia w użytkowanie.
Czy wpisując te "rzeczy" w koszty powinnam zapłacić od nich VAT? Ująć w ewidencji VAT?
2014-06-25 05:15 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-06-25 07:48 autor odpowiedzi: hondaa121
Dodano 2014-09-22 09:53 przez konto usunięte
Mam pytanie: zakupiłam komputer o wartości 1400 zł netto. Jak powinnam go ująć w KPiR - jako wyposażenie czy środek trwały?
Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34
Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400 Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...
Dodano 2014-05-01 23:29 przez konto usunięte
Mam kolejne pytanie, być może teraz uda się uzyskać odpowiedź:
Jutro zamierzam zakupić m.in.
laptopa
monitor
klawiaturę i mysz
drukarkę
i 5 programów
Żaden element nie kosztuje więcej niż 3499 zł. Czy w takim przypadku nie będę musiał wpisywać środków trwałych, a tym samym będę mógł wszystko wrzucić...
Dodano 2014-02-11 10:11 przez konto usunięte
Czy w KPiR wpisuje się faktury za zakup środka trwałego w rubryce wydatki, czy w osobnym dokumencie wykaz środków trwałych, a do książki dowodem wewnętrznym kwotę amortyzacji?
I jeszcze jeden dylemat: środek trwały aparat fotograficzny na wartość 6000 zł zakupiłam w styczniu a akumulatorek do niego ...
Dodano 2014-11-08 17:09 przez bitek
Witam,zakupiłem licencję na dwa programy komputerowe do projektowania i wizualizacji, są one dostarczone na płytach. Pierwszy program kosztuje 11000 zł netto i jest to licencja na zawsze, drugi zaś 1400 netto i jest to licencja na rok. Oba programy wyszczególnione są osobno na jednej fakturze. 1. Cz...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...
Przedsiębiorca który bezinteresownie (nieodpłatnie) udostępnia swoje firmowe składniki majątku zewnętrznym podmiotom, musi z tego tytułu zapłacić ... podatki. W przypadku VAT czynność taką traktuje się jak świadczenie usługi, zaś w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17