2014-05-20 23:31 autor: m-s1
8 041 odsłon
Witam,
jak mam wpisać do ewidencji środków trwałych i wyposażenia swój prywatny komputer i aparat? Komputer zakupiony w 2006 r. za 2578 zł, aparat w 2008 r. za 546 zł posiadam paragony fiskalne. Działalność otworzyłam w 2014 r.
Wiem, że powinnam napisać oświadczenie, że będę wykorzystywała na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej następujące składniki majątku, które dotychczas wykorzystywałam do celów prywatnych:
1. Komputer - cena zakupu 2578 zł rachunek nr W00064 z dnia 8.11.2006 r.
2. Aparat fotograficzny - cena zakupu 546 zł rachunek nr 004950 z dnia 25.11.2008 r.
I w związku z tym drugie moje pytanie: przecież ten komputer już nie jest tyle warty jak w roku? Czy mam wyliczyć teraźniejszą jego wartość? Jak tak, to jak mam to zrobić?
Bardzo proszę o pomoc.A MOJE DRUGIE PYTANIE JEST TAKIE:
CHCIAŁABYM ZAWIESIAĆ DZIAŁALNOŚĆ NA ROK (WYJAZD) JESTAEM NA RYCZAŁCIE 3% BEZ VAT, CZY PO ODWIESZENIU BĘDĘ MUSIAŁA ZAPŁACIĆ ZA OKRES ZAWIESZENIA PODATEK???? I CZY W ZEZNANIU ROCZNYM BĘDĘ MUSIAŁA TO UWZGLENIĆ ŻE FIRMA JEST ZAWIESZONA?
2014-05-21 04:57 autor odpowiedzi: konto usunięte
możesz moim zdaniem co najwyżej napisać oświadczenie o przyjęciu komputera do używania - do ewidencji gonie wprowadzisz gdyż jego wartość nie przekracza 3500 zł,
drugie pytanie - nie będziesz musiała za okres zawieszenia płacić żadnego podatku.
2014-05-21 09:33 autor odpowiedzi: m-s1
Czyli moje oświadczenie jest dobrze napisane, mam przyjąć kwote komputera z paragonu mimo iż kupiony był w 2006r? tylko wykreślić wpiś że został wpisany do ewidencji?
A i czy po zawieszeniu działalności jako ryczałtowiec muszę spożądzić SPIS Z NATURY?
2014-05-21 20:06 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Zastanawiam się nad sensem "wciągania" wskazanych urządzeń na firmę, gdy działalność jest opodatkowana ryczałtem. Szukanie kosztów przy tej formie opodatkowania nie ma sensu, gdyż te nie są uwzględniane w rachunku podatkowym. W związku z tym pytanie, po co to robić?
Co do zawieszenia - w jego trakcie generalnie w firmie nic się nie dzieje, a więc nie powstaje i przycód, który mógłby być opodatkowany. Niemniej na koniec roku spis z natury i tak trzeba sporządzić, zaś w przyszłym roku złożyć zeznanie roczne, nawet gdy ma być one zerowe.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-05-21 23:46 autor odpowiedzi: m-s1
a jeżeli ktoś przyczepi się do tego że pracuję na prywatnym komputerze i prywatnym aparacie?
na koniec roku spis z natury, czyli teraz jak chcę zawiesic nie muszę tego robić?
Dodano 2016-02-21 20:57 przez Rafik
Witam,czytam różne opinie i mam pewne wątpliwości dotyczące zakupu zestawu komputerowego poniżej 3500 zł. Czy mam wybrać jako środek trwały i jednorazowo sobie odpisać bez amortyzacji, czy wpisać jako wyposażenie? Tylko przy wyposażeniu jest coś takiego jak powyżej 1500 zł i użytkowanie do roku czas...
Dodano 2013-09-26 10:49 przez konto usunięte
Na początku działalności (był to rok 2012), zakupiłem komputer za kwotę 1430 zł i zaksięgowałem od razu w 13 KPiR. Teraz ten chcę sprzedać a kupić nowszy. Czy mogę wystawić fakturę na taką sprzedaż?
Dodano 2016-02-05 17:59 przez Danieljuss
Szukam informacji na ten temat i nie mogę znaleźć.Czy ewidencję wyposażenia i ewidencję środków trwałych prowadzimy od początku z każdym rokiem, czy może założone są one na początku działalności i przenoszone do KPiR kolejnych lat?
Dodano 2016-01-30 20:03 przez Busby
Witam,chcę kupić aparat na firmę - koszt ok. 1500 zł. Prowadzę działalność związaną z doradztwem finansowym. Moje pytanie brzmi, czy nie będzie problemu w związku z profilem działalności? Aparat jest mi potrzebny do pracy, ponieważ spotykając się z klientem nie zawsze jest możliwość zrobienia ksera,...
Dodano 2015-10-16 11:57 przez nidka
Witam,mój mąż ze względu na zlecenia za granicą otworzył działalność - usługi budowlane na ryczałcie. W związku z tym mam parę pytań:1. Jak jest z przejściem na VAT i jednocześnie nim nie być, o co w tym chodzi? Być VAT-owcem i jednocześnie jego nie bycie?2. Mąż posiada swoje sprzęty, narzędzia - kt...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Polski Ład wprowadził zmiany także w zakresie podatku VAT. Ich znaczna część zaczęła obowiązywać z początkiem stycznia 2022 r. Inne (dotyczące np. kas fiskalnych online) wejdą w życie w połowie roku. Zmiany te spowodowały, że firmy ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17