2014-05-01 23:29 autor: konto usunięte
23 186 odsłon
Mam kolejne pytanie, być może teraz uda się uzyskać odpowiedź:
Jutro zamierzam zakupić m.in.
Żaden element nie kosztuje więcej niż 3499 zł. Czy w takim przypadku nie będę musiał wpisywać środków trwałych, a tym samym będę mógł wszystko wrzucić w koszty jednorazowo, bez konieczności prowadzenia amortyzacji?
Dodam, że jestem na zasadach ogólnych KPiR.
2014-05-06 10:39 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Programy to co do zasady wartości niematerialne i prawne, przy czym i tu jest owy limit 3,5 tys. zł. Trzeba jednak pamiętać, że system operacyjny zalicza się do komputera.
Co do pozostałych pozycji. Pojawia się tzw. kompletność i zdatność środka trwałego do używania. Środkiem trwałym jest jest dana rzecz z urządzeniami peryferyjnymi niezbędnymi do funkcjowania.
I teraz odwieczny problem - co z monitorem? Sam w sobie nic nie robi - dopiero w połączeniu z komputerem spełnia swoją funkcję (tworząc zestaw komputerowy). To samo powstaje przy klawiaturze czy myszy (tworzą one zestaw komputerowy w połączeniu z monitorem i jednostką centralną). Drukarka, jeżeli ma dodatkowo funkcję ksero, stanowi odrębny środek trwały.
Przedstawiam jedynie wątpliwości, które mogą powstać przy ewentualnej kontroli, zwłaszcza gdy mamy tylko jeden zestaw komputerowy.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-05-06 10:45 autor odpowiedzi: konto usunięte
2014-05-11 21:15 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-05-12 09:03 autor odpowiedzi: konto usunięte
2014-05-12 10:34 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Nie do końca od interpretacji pana urzędnika. Proszę bowiem sobie zadać pytanie, co Pan może zrobić z komputerem bez systemu operacyjnego. Czy będzie on spełniał swoje funkcje? Trudno to obronić, gdyż bez tego systemu jest to w zasadzie bezużyteczne urządzenie elektroniczne.
Także jeżeli zakupiony laptop nie ma w pakiecie systemu operacyjnego i ten trzeba zakupić osobno, i tak winien on zwiększyć wartość laptopa.
Co się zaś tyczy samych kosztów, pytanie, czy w Pana przypadku nawet gdy mamy do czynienia ze środkiem trwałym o wartości przekraczającej 3 500 zł nie można skorzystać z tzw. amortyzacji jednorazowej (komputery jak najbardziej tak można amortyzować) przewidzianej dla podatników rozpoczynających działalność gospodarczą czy też tzw. małych podatników.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2016-12-19 12:44 przez montekstrojny
Witam,w listopadzie rozpoczęłam prowadzenie działalności gospodarczej. Forma opodatkowania - zasady ogólne, KPiR, jestem VAT-owcem (skala podatkowa). W lutym otwieram kawiarnię i dopiero wtedy zacznę zarabiać, a do tego czasu będę jedynie ponosiła koszty. Jako, że jest to pierwsza prowadzona przeze ...
Dodano 2013-07-07 11:41 przez Iwak
Witam,
W br otrzymałam dotację z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej (skup złomu). Jak prawidłowo wpisać w PKPiR wydatki sfinansowane z PUP? Czy mogę zaliczyć bezpośrednio w koszty podatkowe jako wyposażenie powyżej 1500 zł? Użytkowanie będzie na pewno powyżej 1 roku.Zakupy:1) waga platform...
Dodano 2013-07-03 16:16 przez Majchrzak
Witam,
Mam taki problem. Zakupiłam na firmę sprzęt do zaciskania rur hydraulicznych na kwotę 3134,45 zł brutto i nie wiem czy mam jednorazowo wrzucić to w koszty czy zamortyzować i na jaki procent?
Bardzo proszę o pomoc.
Dodano 2014-02-22 14:03 przez barbara531203
Mam w budowie lokale na wynajem w ramach działalności gospodarczej. Kiedy mogę wpisać w środki trwałe i amortyzować? Czy wyposażenie, kupno mebli sanitariów, itp. mogę wrzucić w koszty przed wpisaniem w środki trwałe? Jak wycenić wartość lokali? Czy amortyzować mogę dopiero, gdy będą najemcy?
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W określonych sytuacjach zakup mieszkania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej działalności. Kosztem w takim przypadku są oczywiście odpisy amortyzacyjne od jego wartości początkowej. Podatnicy próbują jednakże ...
Lokal mieszkalny używany przez poprzedniego właściciela przez okres dłuższy niż 60 miesięcy, można amortyzować indywidualną stawką amortyzacji. Jej wysokość ustala podatnik pamiętając jednocześnie, że okres amortyzacji nie może ...
Przedmiotem działalności gospodarczej może być wynajem nieruchomości. W takim przypadku wynajem będzie stanowił źródło przychodów. W związku z wynajmem przedsiębiorca ponosi także koszty, takie jak na przykład amortyzacja lokalu ...
Indywidualna stawka amortyzacji ma zastosowanie m.in. do nabytych używanych środków trwałych. Nabyciem natomiast nie jest budowa, czyli wytworzenie takiego środka trwałego (w postaci chociażby budynku). Stąd do wytworzonych środków ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17