Witam,
prowadzę działalność gospodarczą, zakupiłam materiał na kwotę 2500 zł w dniu 1 kwietnia, w dniu 3 kwietnia zwróciłam część materiału na kwotę 350 zł i zwrócono mi pieniądze. Fakturę wpisałam do kolumny 10 jako zakup, a korektę, czyli te pieniądze co otrzymałam mam wpisać jako pozostałe przychody?
2014-04-29 18:50 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-04-29 19:15 autor odpowiedzi: elka_b1
mam inne pytanie
jak sprzedalismy samochód który był kupiony na firme, zakup był na 4200 zł sprzedalismy za 900 zł, amortyzowany był po 142 zł miesiecznie, przez 19 miesiecy, to 4200- dotychczasowa amortyzacja to wyszło cos ok 1500 zł to cała ta kwote w koszty wpisac jako pozostała czesc amortyzacji?2014-04-29 19:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
2014-04-29 19:24 autor odpowiedzi: elka_b1
2014-04-29 21:44 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Ustawa mówi w art. 22h, że odpisów amortyzacyjnych dokonuje się począwszy od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym ten środek lub wartość wprowadzono do ewidencji (wykazu) do końca tego miesiąca, w którym następuje zrównanie sumy odpisów amortyzacyjnych z ich wartością początkową lub w którym postawiono je w stan likwidacji, zbyto lub stwierdzono ich niedobór.
Także na koniec miesiąca, w którym nastąpi sprzedaż, należy jeszcze naliczyć amortyzację (za cały miesiąc). Osobiście wskazane wyżej czynności, a więc naliczenie odpisu, jak i zaksięgowanie niezamortyzowanej części wartości początkowej wykazałbym na koniec miesiąca.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2016-08-02 15:54 przez asiakauf
Witam serdecznie,prowadzę sprzedaż przez internet na ryczałcie 3% przy użyciu kasy fiskalnej. Towar sprzedałam 26 lipca 2016, natomiast zwrot towaru otrzymałam 1 sierpnia 2016. Zwrot pieniędzy klientowi zrobiłam przelewem bankowym 2 sierpnia 2016.Jak to ująć w księdze przychodów (ryczałt)? Czy zwrot...
Dodano 2016-05-17 15:04 przez anulka0789
Klient kupił urządzenia na kwotę 523 zł (w tym koszt wysyłki), został wystawiony paragon z dniem 20.03.br. po czym zrezygnował i poprosił o zwrot, wysłał towar jednak nie cały. Została mu zwrócona kwota 410 zł, pozostałe 113 zł to wartość towaru z wysyłką, które u niego pozostały. Został sporządzony...
Dodano 2014-03-18 14:46 przez etka1
Witam,
Mam takie zapytanie.
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą i w latach 2011 i 2012 poniósł stratę. W roku 2013 osiągnął dochód. Straty z lat 2011 i 2012 może odliczyć od dochodu z 2013 r. w wysokości 50% każdej ze strat. Odpisy strat pokryją dochód z 2013 r.
Mam pytanie odnośnie składek na...
Dodano 2014-03-07 11:51 przez 88_Monika_88
Prowadzę działalność gospodarczą usługi krawieckie na KPiR.
Jeżeli kupuję materiał do uszycia ubrań to powinnam traktować to jako towar (kolumna 10)? A nici, zamki, guziki itp. również w 10 czy 13?
Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17