eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseJak zaksięgować faktury za leasing oraz olej napędowy?


2014-04-24 14:08 autor: Violet

9 985 odsłon

Jak zaksięgować faktury za leasing oraz olej napędowy?

Prowadzę działalność gospodarczą i mam samochód ciężarowy (do 3,5 tony) w leasingu operacyjnym. Otrzymuję dwie faktury: za czynsz i portal oraz za olej napędowy.

Mam pytania:

- W jaki sposób mam rozliczać te dwie faktury, jeżeli chodzi o VAT?
- Czy te faktury mogę wpisać również do PKPiR (czy są kosztem dla mojej działalności)?

Pytanie zaktualizowano 2014-04-28 08:59

to jest Ford Focus, kombi, 1,8 TDCI

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-04-27 20:32 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Proszę doprecyzować jaki to samochód? Obecnie to że ma wbite w dowodzie ciężarowy, nie oznacza, że jest takim na cele podatkowe.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-12 12:55 autor odpowiedzi: Violet

    to jest Ford Focus, kombi, 1,8 TDCI

    bardzo proszę o odpowiedź...

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-12 13:07 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    ile rzędów siedzeń ma samochód?
    eGospodarka.pl - Dział Podatkowy zaktualizował/a odpowiedź 2014-05-12 13:08
    ewentualnie, czy umowa leasingu została do 2 maja 2014 r. zarejestrowana w urzędzie skarbowym?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-12 13:24 autor odpowiedzi: Violet

    - 2 rzędy: jak w osobowym 

    z przodu: kierowca i pasażer
    z tyłu: 3 miejsca

    - umowa nie była rejestrowana w Urzędzie Skarbowtm 

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-12 16:02 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    czyli tzw. auto z kratką - obecnie, bez prowadzenia szczegółowej ewidencji można odliczyć 50% kwoty podatku VAT z rat leasingowych i wydatków związanych z eksploatacją pojazdu. nieodliczony podatek jest kosztem uzyskania przychodu.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-13 09:31 autor odpowiedzi: Violet

    bardzo dziękuję za odpowiedź

    mam jeszcze dodatkowe pytania:

    - czy do wydatków związanych z eksploatacją pojazdu zaliczać się będzie faktura za olej napędowy? 

    - czy kwoty netto z faktur za czynsz i portal oraz za olej napędowy również można wspisać jako koszt do kpir?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-13 14:31 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Tak - zakup oleju napędowego, remonty, wymiany eksploatacyjne, a można by się pokusić nawet o autostrady czy parkingi - są to wydatki związane z używaniem i eksploatacją samochodu.

    Co do zaliczenia do kosztów w KPiR. Zakładamy że leasing dotyczy samochodu wykorzystywanego w firmie i jest wzięty na firmę. w związku z tym wydatki na czynsz najmu oraz inne opłaty leasingowe, są kosztem uzyskania przychodu - podobnie jak też VAT, który nie może być odliczony.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-14 13:29 autor odpowiedzi: Violet

    przeczytałam poniższą informację. Czy to nie dotyczy mojej sytuacji? Nie chciałabym błędnie odliczać 50% kwoty podatku VAT od zakupu oleju napędowego...  

    Do 30 czerwca 2015 r. istnieje ograniczenie przy obniżeniu kwoty i zwrotu VAT od paliw silnikowych (gazu, oleju napędowego) do samochodów, do których przysługuje standardowo 50% odliczenie VAT. Nie będzie można do tej daty odliczyć VAT od tych wydatków w związku z napędem:

    • samochodów osobowych,
    • pojazdów samochodowych innych niż samochody osobowe, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:
      • 1-jeżeli dopuszczalna ładowność jest mniejsza niż 425 kg,
      • 2-jeżeli dopuszczalna ładowność jest mniejsza niż 493 kg,
      • 3-jeżeli dopuszczalna ładowność jest mniejsza niż 500 kg. 

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-14 13:32 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    mhm, ale zapewne posiada Pani homologację auta ciężarowego, z której wynika ładowność powyżej 500 kg (np. 504 kg), a to z kolei powoduje, że samochód w opisanych wyżej wyjątkach się nie mieści

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-14 13:37 autor odpowiedzi: Violet

    w dowodzie rejetracyjnym jest informacja: samochód ciężarowy

    a dopuszczalna ładowność: 579 kg

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-21 19:45 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    czyli ładowność jest powyżej 500 kg a o takim limicie mówi ustawa. Proszę jednak skontaktować się z urzędem skarbowym, czy nie będą wymagać dla potwierdzenia "ciężarowości" pojazdu homolgacji, ewentualnie się o nią postarać.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte

    Założyłem firmę. Jak prowadzić KPiR?

    Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...

  • VAT a faktura za media

    Dodano 2014-04-05 17:13 przez VAT a faktura za media

    Jak zaksięgować duplikat faktury z poprzedniego miesiąca?

    Prowadzę działalność gospodarczą, otrzymałam duplikat faktury za internet w kwietniu 2014, a usługa ta dotyczy marca 2014 roku (w marcu tej faktury pierwotnej nie otrzymałam).
    Zapłata była 4 kwietnia 2014 r. Czy VAT księguję w kwietniu a KPiR w marcu, czy też w kwietniu?

  • konto usunięte

    Dodano 2014-02-16 21:54 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować fakturę za leasing w 2014 r. do KPiR oraz VAT?

    Prowadzę działalność, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. Otrzymałam fakturę VAT (kosztową za leasing - czynsz portal). Data wystawienia to 31.01.2014 r., a data wykonania usługi za czynsz to 21.02.2014 r. Data wykonania usługi za portal to 31.01.2014 r. Termin zap...

  • pikar

    Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar

    Czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach?

    Witam serdecznie,
    mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...

  • konto usunięte

    Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte

    Warsztat samochodowy i zapisy w PKPiR

    Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...

Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania