Witam,
w miesiącu marcu 2013 został zakupiony telefon na firmę, zaksięgowany w PKPiR jako pozostałe wydatki. Pod koniec roku telefon zepsuł się i został odesłany na gwarancji do naprawy. Serwis uznał, iż nie da się go naprawić i dokonano zwrotu pieniędzy.
Wystawiono również fakturę korygującą. Pytanie moje brzmi, czy powinnam ją zaksięgować jako pozostałe wydatki ze znakiem minus, czy jako pozostałe przychody ze znakiem plus?
2014-02-06 13:57 autor odpowiedzi: Lucyna Banaś doradca podatkowy nr 08567
Jako pozostałe wydarki ze znakim minus.
Dodano 2014-02-04 16:27 przez sta123
Witam,
mam problem z prawidłowym zaksięgowanie faktury bonusowej. 03.02.2014 otrzymałam fakturę korygującą na otrzymanie bonusa za zakup okien, który był w październiku 2013 r. Bonus jest czysto księgowy, pieniędzy nie otrzymałam, ponieważ wartość bonusa podlega tylko rozliczeniu w formie kompensaty...
Dodano 2013-09-20 10:40 przez meeggi
Witam,
mam problem: 5 sierpnia została wystawiona faktura, jednak nie była podpięta pod tą datą gdyż kontrahent nie odebrał towaru, jednakże fakturę oryginał podpisał i odebrał. 30 sierpnia minął termin płatności tej faktury. Próbując skontaktować się z kontrahentem dowiedziałam się że firma wycofał...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Dodano 2013-10-05 13:25 przez konto usunięte
Witam,
gdy znalazłem fakturę VAT zakupu z sierpnia, mogę ja ująć w rejestrze zakupu VAT z września? Czy muszę robić korektę sierpnia złożonej deklaracji VAT-7, rozliczanie miesięczne VAT?
Analogiczne pytanie z PKPiR: czy mogę ująć ten koszt we wrześniu i wpisać ją do PKPiR we wrześniu, czy muszę ją ...
Dodano 2014-04-24 14:08 przez Violet
Prowadzę działalność gospodarczą i mam samochód ciężarowy (do 3,5 tony) w leasingu operacyjnym. Otrzymuję dwie faktury: za czynsz i portal oraz za olej napędowy.
Mam pytania:
- W jaki sposób mam rozliczać te dwie faktury, jeżeli chodzi o VAT?- Czy te faktury mogę wpisać również do PKPiR (czy są kosz...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17