eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseWprowadzenie materiałów własnych przy rozpoczęciu działalności


2014-01-29 10:06 autor: konto usunięte

5 723 odsłon

Wprowadzenie materiałów własnych przy rozpoczęciu działalności

Witam,

chciałbym się dowiedzieć, jak mam wykazać w remanencie początkowym materiały nieudokumentowane, które posiadałem przed rozpoczęciem działalności.

Otwieram zakład stolarski, w którym chciałbym wykorzystać prywatne materiały, jakie mi zostały z mojego domowego warsztatu - parę pudełek wkrętów i trochę prowadnic. Wszystko na łączną wartości ok. 1500 zł. Niestety nie mam na nie żadnych faktur czy paragonów, ponieważ nie były kupowane z myślą o działalności. Jeżeli istnieje możliwość wykazania tych materiałów, to jak mam je wycenić w spisie z natury i czy uwzględnić ich koszt w rozliczeniu na koniec roku podatkowego?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-01-29 11:34 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Skoro nie ma pan dowodów zakupu, to najbezpieczniej będzie,  jeżeli spisze Pan te materiały i napisze oświadczenie o przekazaniu materiałów do DG , podepnie ten spis do PKPiR i na tym koniec  nie będą one kosztem uzyskania przychodu.
    Natomias na początek działalności spis z natury "0"

    Gdy będzie  robiona inwentaryzacja na koniec roku  spisze Pan je, ale do kosztów będzie brał Pan pod uwagę jedynie  materiały zakupione w ciągu roku, na które ma Pan dowody zakupu 

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-01-29 15:41 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Witam,

    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Dodam tylko że właśnie dzwoniłem do skarbówki gdzie poinformowano mnie, że należy umieścić takie materiały w spisie początkowym i wycenić je według cen rynkowych. Mają być również uwzględnione w inwentaryzacja na koniec roku jako koszt.

    Proszę o interpretację tych rozbieżności.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-01-29 16:20 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Jeżeli  Pana Urząd Skarbowy  Pana poinformował - ostatecznie to pod swój urząd będzie Pan podlegał i "oni " kontrolują. Na wszelki wypadek jeszcze raz proszę  np. jutro zadzwonić i zapytać, czy napewo nie  będzie problemu  w  razie kontroli, bo wiem, że ostatnie interpretacje KIP s zbieżne z tym co napisałam. Inna sprawa, gdyby były dokumenty zakupu.

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • monixes

    Dodano 2013-04-25 12:44 przez monixes

    Czy robić spis z natury w firmie usługowej?

    Witam,
    Założyłam działalność usługową fotograficzną. Kupiłam sprzęt za dotacje z PUP (obiektywy, laptop, aparat, płyty DVD, inne akcesoria).
    Czy powinnam zrobić spis z natury i ująć w nim te wszystkie rzeczy, pomimo iż prowadzę działalność usługową?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-04 14:32 przez konto usunięte

    Czy muszę zrobić remanent?

    Dwa dni temu rozpoczęłam działalność gospodarczą - świadczę usługi. Czy jak na dzień ropoczęcia nie miałam żadnych towarów ani materiałów to muszę sporządać spis z natury?

  • g.kamil

    Dodano 2021-12-19 15:14 przez g.kamil

    Spis z natury na rozpoczęcie działalności

    Witam.Rozpocząłem działalność gospodarczą 4 grudnia tego roku i do dziś nie sporządziłem remanentu początkowego na otwarcie działalności. Czy mogę to jeszcze zrobić, pomimo tego, że upłynęło 15 dni od rozpoczęcia działalności? Dodam, że przez te 15 dni nabyłem towar, natomiast nie rozpocząłem sprzed...

  • magdallena02

    Dodano 2021-12-09 11:49 przez magdallena02

    Dotacja z Urzędu Pracy

    Witam. Moja klientka otrzymała z Urzędu Pracy dotacje na rozpoczęcie działalności na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jest ona fryzjerką i prowadzi książkę przychodów i rozchodów. Jest również zwolniona z VAT. Chciałabym się u...

  • annaweronika

    Dodano 2013-05-01 14:11 przez annaweronika

    Inwentaryzacja w firmie jednoosobowej

    Jak przeprowadzić inwentaryzację w firmie usługowej i jednoosobowej - bez pracowników?
    Jakie dokumenty trzeba sporządzić i kto może być w komisji inwentaryzacyjnej?
    W jakiej pozycji ewidencjonować, jeśli prowadzi się tylko ewidencję przychodów (ryczałt)?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Zbliża się koniec roku, a wraz z nim decyzje przedsiębiorców dotyczące zakupów. Niezależnie od tego, czy forma prowadzonego biznesu to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka osobowa, czy spółka prawa handlowego, zakupy można ...

Koniec roku to szczególnie gorący czas dla przedsiębiorców oraz księgowych. Eksperci z firmy inFakt przedstawiają praktyczny przewodnik po tematach, o których koniecznie w tym czasie należy pamiętać.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania