Witam,
w styczniu 2014 wystawiłam z powodu reklamacji i zwrotu korektę faktury do faktury za sprzedaż z października 2013. Kiedy powinnam ująć tą korektę w deklaracji VAT oraz w podatku (rozliczam się poprzez ryczał od przychodów ewidencjonowanych)?
2014-01-28 19:59 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice
Podatek dochodowy
Mając na uwadze obecne stanowisko organów podatkowych w takim przypadku należy wrócić do okresu wystawienia faktury pierwotnej
Choć jeszcze do niedawna większość organów podatkowych była zdania, że w przypadku gdy faktura pierwotna prawidłowo dokumentowała zdarzenie gospodarcze i powstały ze sprzedaży przychód, a faktura korygująca została wystawiona z powodu późniejszych zdarzeń, takich jak np. zwrot towaru - to fakturę korygującą należy rozliczyć na bieżąco, czyli w dacie jej wystawienia. Naszym zdaniem, taka wykładnia powinna obowiązywać nadal. Niestety obecnie stanowisko organów podatkowych w omawianej kwestii uległo zmianie. Twierdzą one, że faktura korygująca nie dokumentuje odrębnego, niezależnego zdarzenia gospodarczego, lecz odnosi się ściśle do stanu zaistniałego w przeszłości. Późniejsze wystawienie faktury korygującej nie powoduje zatem zmiany daty powstania przychodu, a wpływa jedynie na jego wysokość. Punktem odniesienia do faktury korygującej jest więc faktura pierwotna. Bez znaczenia jest przy tym przyczyna korygowania przychodu. Przykładowo Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej z 2 lipca 2013 r., nr IPTPB1/415-193/13-4/MAP
VAT
Wystawienie faktury korekty , mając na uwadze informację o powzięciu informacji o korekcie przez kontrahenta
www.deklar.pl
Dodano 2014-08-10 22:30 przez Polak
Jestem ryczałtowcem (5,5%) z VAT. Jak rozliczany byłby dochód i VAT w przypadku wystawienia f-ry za usługę, kiedy wykonywana byłaby ona dla klienta razem z materiałem?
Np. f-ra na 100 tys. VAT (8%?) = 108 000, w tym zakupiłbym potrzebne materiały budowlane 55 tys. VAT = 67 650?
Dodano 2013-09-12 20:42 przez germar
Witam,
mam pytanie odnośnie opisywania faktur. Opodatkowanie ryczałt plus VAT. Czy muszę opisywać każdą fakturę zakupową do rozliczeń VAT, jeżeli tak to w jaki sposób? Moje główne wydatki to: telefon, internet, części zamienne do maszyn poligraficznych, matriały do wykonywanie instalacji elektryczny...
Dodano 2017-10-14 18:20 przez Lfinda
Dzień dobry,podczas uzgadniania rozrachunków z klientem zauważyłam, iż przez ostatnie 12 miesięcy faktury sprzedażowe (a dla tego klienta jedna faktura wystawiana co miesiąc), były błędnie wystawiane tj. kwoty sprzedaży były za niskie (za okres od września 2016 do września 2017). Czy w związku z tym...
Dodano 2015-04-01 19:30 przez justysia
Witam,
jestem rolnikiem vatowcem (rejestracja marzec 2015) i do 25 kwietnia muszę rozliczyć się z VAT-u. Robię to poraz pierwszy. Mam faktury dokumentujące zakup jeszcze przed rejestracją na potrzeby VAT. Jedna faktura wystawiona jest w listopadzie 2014 r., a druga w lutym 2015.
Czy mogę je ująć w ...
Dodano 2014-11-12 09:18 przez Tola6315
Witam,prowadzę obsługę firmy. Co miesiąc ta sama faktura - ryczałt miesięczny. Za październik wystawiłam fakturę w listopadzie. Kiedy wpisać ją do PKPiR? Kiedy powstaje obowiązek zapłaty VAT i podatku dochodowego? Czy powinnam wpisać ją w PKPiR z datą 31.10.2014? I podatki zapłacić w listopadzie? Pr...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Faktura to podstawowy dokument występujący u każdego przedsiębiorcy, ponieważ przy dokonywaniu różnego rodzaju transakcji staje się ona podstawą do tego, aby od kontrahenta egzekwować kwotę za wykonaną usługę bądź towar. Niestety ...
Wysoka inflacja jest odczuwalna w wielu sektorach gospodarki. Nie jest ona obca również podmiotom zajmującym się wynajmem nieruchomości. Wielu wynajmujących próbuje zwiększyć wynagrodzenie za swoje usługi nie tylko na przyszłość, ale ...
Art. 108 ustawy o podatku od towarów i usług sankcjonuje konieczność zapłaty VAT w przypadku wystawienia faktury, na której jest on wykazany. Co jednak w sytuacji, gdy po wystawieniu faktury okaże się, że wykazana kwota jest błędna?
Oskarżona o udział w 2013 r. w procederze obrotu pustymi fakturami spółka w tym samym roku, w ramach innej transakcji, zwróciła kontrahentowi otrzymaną od niego w 2012 r. zaliczkę na zakup nieruchomości, której sprzedaż nie doszła do ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17