eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKsięgowanie polisy i zapisy w PKPiR


2014-01-23 13:35 autor: asts1

14 850 odsłon

Księgowanie polisy i zapisy w PKPiR

Witam,

z jaką datą mam wpisać do KPiR polisę ubezpieczeniową, która obowiązuje od lutego 2014 do stycznia 2015? Czy z datą wystawienia polisy czy może zapłaty (termin platnosci 31.01.2014)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-01-23 22:23 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Czy polisa płatna jest ratami?

    Pod datą wystawienia w kolumnie 13 wpisuje się całą wartość polisy.
    Jeśli płatność podzielona jest na raty - odliczamy 90dni i wyksięgujemy z  z kolumny 13 (znak -)nie zapłacone raty. Następnie w miesiącu zapaty raty księgujemy  tę zapłaconą ratę  w kolumnie 13  i tak postępujemy do momentu apłaty wszystkich rat

    A jeśli polisa płatna w całości to robimy tojednym zapisem  w kolumnie 13 

    Spoisób postępowania podany jest dla uproszczonej metody prowadzenia PKPIR  przy memoriałowej jeszcze należy podzielić koszty proporcjonalnie na lata

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować ubezpieczenie auta w leasingu operacyjnym?

    Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
    1. ...

  • asts1

    Dodano 2013-07-22 21:05 przez asts1

    Odliczanie opłat za śmieci po nowemu

    Z jaka datą księgować opłaty za śmieci, skoro płatność przypada do 15. dnia kolejnego miesiąca (za lipiec płacimy do 15 sierpnia). Księgować z datą zapłaty czy z datą ostatniego dnia miesiąca, którego dotyczy zapłata? Nie jesten VAT-owcem i nie ma wystawionej faktury VAT, tylko samoopodatkowanie. Z ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte

    Księgowanie polisy do samochodu firmowego

    Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?

  • halcia4

    Dodano 2014-02-04 13:40 przez halcia4

    Ubezpieczenie laptopa a PKPiR

    Witam,
    kupiłam laptopa na firmę i do tego wykupiłam przedłużenie ubezpieczenia na laptopa do 3 lat też na firmę. Czy mogę polisę na ubezpieczenie zaksięgować w koszty w PKPiR?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte

    Ubezpieczenie samochodu firmowego. Jak zaksięgować koszt polisy?

    W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
    Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania