2014-01-17 10:29 autor: Gabriela76
23 388 odsłon
Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz obowiązki? Czy będę musiała płacić podatek od likwidacji firmy? Czy mam obowiązek sporządzenia spisu środków trwałych i remanentu likwidacyjnego?
Bardzo proszę o odpowiedź.
2014-03-11 20:39 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877
Witam serdecznie,
W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...
Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9
Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...
Dodano 2017-01-24 17:36 przez arcman
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki trwałe i wyposażenie...
Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte
Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...
Dodano 2015-07-08 20:22 przez MMisio
Witam,w 2010 roku kupiłem auto ciężarowe z kratką (cena netto 45 tys. zł) na jednoosobową działalność gospodarczą z pełnym odliczeniem podatku VAT (10 tys. zł) i wpisałem na listę środków trwałych. Po 2 latach zawiesiłem działalność najpierw na rok, a potem na dwa lata. Po tym okresie działalność zo...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Minione lata były dla sektora MŚP prawdziwym wyzwaniem. Wybuch pandemii, wojna w Ukrainie, zwyżkujące koszty prowadzenia działalności gospodarczej czy dynamicznie rosnąca inflacja wywarły silny wpływ na kondycję polskich (i nie tylko) ...
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Pobieranie przez gminę opłat w postaci daniny publicznej za korzystanie przez firmy z przystanków komunikacyjnych nie jest opodatkowane VAT. Powyższe działanie jest bowiem przejawem wykonywania władztwa publicznego, zaś organ pobierający ...
Za przedsiębiorcami już połowa roku. Ci, którzy korzystają ze zwolnienia w VAT, powinni zacząć uważniej monitorować wartość sprzedaży. Przekroczenie 150 000 zł spowoduje u nich utratę prawa do zwolnienia, a co za tym idzie, zrodzi ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17