Szanowni Państwo,
bardzo będę wdzięczny za udzielenie porady, jak zaksięgować zakup mini paczki z Poczty Polskiej? Wyjaśnię, że mini paczka, to nowa usługa Poczty, polegająca na zakupie kartonu i usługi jego wysyłki przed wysłaniem paczki.
Inaczej mówiąc idę na pocztę i kupuję np. 5 mini paczek. Dostaję kartony i zanoszę je do firmy, gdzie czekają, aż będę chciał coś w nich wysłać. Potem zanoszę je na pocztę i nie płacę już nic, gdyż wszystko opłaciłem przy zakupie kartonów (usług nie da się rozdzielić). Usługa i karton kosztują 7,50 i jest w tym VAT 23%. Poczta wystawia na to faktury.
Stąd moje pytanie: czy te mini paczki (kartony) mam księgować w KPiR jak towar handlowy w kolumnie 10, czy też tak jak wszystkie inne usługi pocztowe, czyli w kolumnie 13?
Moja wątpliwość wzięła się właśnie z faktu tych kartonów, gdyż w przypadku tego produktu nie kupuję jedynie usługi wysyłki, ale też "towar". Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że nie handluję tymi przesyłkami, są używane wyłącznie do wysłania innych towarów.
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Dodano 2013-07-08 13:39 przez konto usunięte
Witam!
Do tej pory materiały do pakowania towarów ujmowałem jako pozostałe wydatki w KPiR. Ale może błędnie to robiłem, bo np. karton czy folia bąbelkowa jest wysyłana razem z towarem, to może ich zakup powinien być wykazany w kolumnie zakupu towarów i materiałów?
Dodano 2013-05-23 13:36 przez konto usunięte
Wysłałam do klienta przesyłkę Pocztą Polską i niestety zaginęła. Złożyłam reklamację i otrzymałam odszkodowanie. Teraz niestety nie wiem, jak mam to zaksięgować do KPiR, gdyż nawet nie wiem czy odszkodowanie jest kwotą netto czy brutto. Kwota odszkodowania jest wyższa niż cena zakupu towaru.
Dodano 2013-12-29 19:27 przez ewitkaa
Z jaką datą mam zaksięgować fakturę VAT zakupu w KPiR oraz ewidencji sprzedaży VAT, która została wystawiona z datą sprzedaży 1.12.2013 r., a opłacona przelewem dnia 09.12.2013 r. z datą wystawienia, sprzedaży czy zapłaty?
Dodano 2014-11-12 09:18 przez Tola6315
Witam,prowadzę obsługę firmy. Co miesiąc ta sama faktura - ryczałt miesięczny. Za październik wystawiłam fakturę w listopadzie. Kiedy wpisać ją do PKPiR? Kiedy powstaje obowiązek zapłaty VAT i podatku dochodowego? Czy powinnam wpisać ją w PKPiR z datą 31.10.2014? I podatki zapłacić w listopadzie? Pr...
Dodano 2014-10-02 11:24 przez pioruny3
Witam serdecznie,
mam zarejestrowaną działalność gospodarczą PKD 85.52Z - pozaszkolne formy edukacji artystycznej. Prowadzę prywatne lekcje gry na fortepianie - nie organizuję żadnych koncertów odpłatnie czy innych świadczeń związanych z muzyką - tylko uczę.
Czy jestem zobowiązany do wystawiania rac...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...
Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17