eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseZapis w KPiR dla firmy usługowej


2013-12-16 11:49 autor: lalka27

5 152 odsłon

Zapis w KPiR dla firmy usługowej

Prowadzę firmę, która zajmuję się montażem, naprawą i przeglądami central wentylacyjnych. Przy przeglądach wymieniamy czasami części i np. oddajemy taką centralę do regeneracji. Do tej pory księgowałam regenerację nw koszty poz. pozostałe koszty (faktura od odpowiedniej firmy), a np. części do central w skupach towarowych. Czy robię to prawidłowo? Czy też powinnam to wszystko księgować w poz. koszty? Dodam, iż nie sprzedajemy oddzielnie części do central, tylko razem z usługą np. konserwacja centrali.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-12-19 09:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Zgodnie z rozporządzeniem o KPiR "materiałami (surowcami) podstawowymi są materiały, które w procesie produkcji lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego wyrobu;". Jeżeli więc części użyte przy świadczeniu usług regeneracji stają się głównym materiałem wykonywanej usługi, bez nich centrala nie będzie sprawna i są przekazywane w trakcie świadczenia usługi klientowi czyli pozostają u klienta są kosztem zakupu materiałów czyli poprawnie kolumna 10 KPiR.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • KaMaart

    Dodano 2013-08-17 22:41 przez KaMaart

    Jak numerować zapisy w KPiR?

    Dzień dobry,
    Dziękuję za poprzednie odpowiedzi. Dziś mam pytanie o to, czy zaczynając nowy miesiąc zapisów w KPiR należy numerować znów od 1, czy gdy w poprzednim miesiącu zakończyło się np. na lp. 50 to w następnym miesiącu będzie 51? Czy każdy miesiąc to numerowanie od nowa?
    Czy obliczając miesiąc...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-04 19:01 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować zakup i sprzedaż towaru handlowego?

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, prowadzę KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Do tej pory prowadziłam tylko działalność usługową. Obecnie zakupiłam na fakturę VAT w hurcie towary handlowe (ok. 100 pozycji) i zamierzam je sprzedać. W KPiR zakup tych towa...

  • samboman

    Dodano 2016-04-27 09:50 przez samboman

    Sprzedaż komputerów firmom

    Witam,mam pytanie odnośnie konieczności posiadania kasy fiskalnej w firmie. Prowadząc działalność mam kilku klientów (spółki cywilne), na rzecz których świadczę usługi IT, rozliczam się na podstawie faktur VAT (jestem podatnikiem VAT).Czy jeśli chciałbym im sprzedawać zestawy komputerowe lub oprogra...

  • asts1

    Dodano 2013-12-05 13:08 przez asts1

    Jak ująć fakturę VAT w KPiR?

    Witam,
    rozpoczynam działalność z dniem 1.12.2013, prowadzę KPiR i NIE jestem VAT-owcem. Kupiłem towary handlowe i otrzymałem fakturę VAT i towar w dniu 02.12.2013 ale faktura VAT jest wystawiona 30.11.2013, czyli jeszcze przed rozpoczęciem mojej działalności.
    Jak mam to wpisać do KPiR? Czy pod datą ...

  • Edyta88

    Dodano 2013-11-20 08:49 przez Edyta88

    Czy taką notę korygującą należy odrzucić?

    Otrzymałam notę wystawioną przez firmę "X Jan Kowalski" do faktury wystawionej na osobę fizyczną "Jan Kowalski" bez NIP-u. Nota dotyczy uzupełnienia NIP-u, który jest NIP-em firmy wystawiającej notę. 
    Czy taką notę korygującą należy odrzucić? Adres osoby fizycznej, jak i firmy jest taki sam.

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...

Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania