eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseSpis natury. Jak to zrobić na ryczałcie?


2013-11-26 16:42 autor: konto usunięte

5 184 odsłon

Spis natury. Jak to zrobić na ryczałcie?

Witam!

Wyczytałam, że spis z natury musi być wpisany do ewidencji przychodów. Jak mam to rozumieć i kiedy to zrobić? Jestem na ryczałcie.

I czy wartość środków trwałych też dodajemy do przychodów i na koniec roku w PIT-28 płacimy podatek?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • EKSPERT Najlepsza odpowiedź

    2013-11-26 17:05 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Chodzi o to, że wybierając formę opodatkowania jakim jest ryczałt ewidencjonowany ma Pani pewne obowiązki o jakich mówi Uatawa, jest tu prowadzenie określonych ewidencji art 15 , sporządzanie zgodnie z ustawą spisów z natury  w określonych sytuacjach art 20. obliczać i wpłacać podatek art 21.

    Podatek oblicza się tylko od przychodów 

    Nie mylić obliczania podatków od przychodów  z innymi obowiązkami które wstępują przy wyborze formy opodatkowania ryczałtem od przychodów

    Srodków trwałych nie doliczamy do przychodów lwyliczając podatek

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 2 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-11-28 06:44 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Spis z natury (dotyczący przede wszystkim towarów handlowych i materiałów, wyrobów gotowych) sporządzamy na koniec roku i tak jak Pani podała, należy go wpisać do ewidencji przychodów, jednakże nie będzie on brany pod uwagę przy obliczaniu ryczałtu. Spis najlepiej wycenić w cenach zakupu (a więc takich, jakie wynikają z dowodów zakupu: faktury, rachunki itp).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 4

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Zgredek

    Dodano 2014-02-15 14:04 przez Zgredek

    Jakie warunki trzeba spełnić, by samemu się rozliczać?

    Witam,
    jakie warunki trzeba spełnić, by samemu się rozliczać? Czy trzeba jakoś to zapisywać? W jaki sposób obliczyłem podatek, zbierać rachunki?
    Jestem na własnej działalności i mam tylko 1 rachunek miesięcznie, więc jestem w stanie sam obliczyć podatek, tylko chciałbym zrobić to poprawnie.
    Czy mógł...

  • kkagata

    Dodano 2013-11-19 14:49 przez kkagata

    Dotacja dla firmy a ryczałt ewidencjonowany

    Jeżeli w obecnym stanie prawnym dotacja z UP na rozpoczęcie działalności w zakresie niewydatkowanym na inwestycje podlega opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym to:
    - Czy należy ją ująć w ewidencji przychodów?
    - Jeżeli tak, to pod jaką datą (wpływ dotacji na konto 30.09.2013 wykorzystanie...

  • 1983kamila

    Dodano 2013-10-20 13:55 przez 1983kamila

    Jaki jest wzór na podatek na ryczałcie 3%?

    Założyłam działalność 26.08.2013 r. Płacę pełny ZUS, a we wrześniu płaciłam ZUS za sierpień, czyli obliczony za te kilka dni. Jaki jest wzór obliczenia podatku na ryczałcie 3% za miesiąc wrzesień?

  • Ariadna.Ana

    Dodano 2013-10-13 23:32 przez Ariadna.Ana

    Obliczanie podatku dochodowego na ryczałcie 8,5%

    Bardzo proszę o pomoc w obliczeniu podatku dochodowego przy ryczałcie 8,5% dla nowej działalności gospodarczej, założonej w sierpniu. Przychód wyniósł 699 zł. 
    Prosiłabym o rozpisanie w punktach (najlepiej bez kwot, a na niewidomych), co odliczamy, ile i kiedy. Również w przypadku, gdy podatek będzi...

  • zuzanna

    Dodano 2014-02-20 16:14 przez zuzanna

    Jakie są obowiązki przy likwidacji działalności?

    Jakie są obowiązki przy likwidacji działalności opodatkowanej ryczałtem i VAT-marża?
    Będzie to dokładnie likwidacja działalności - skup i sprzedaż monet opodatkowanej ryczałtem i VAT-marża. Jakie opłacę podatki, jaki remanent?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania