2013-10-17 14:05 autor: pikar
3 444 odsłon
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokumentacji?
Dziękuję
2013-10-17 14:34 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Dodano 2016-02-20 20:45 przez ula1
Z jaką datą wprowadzić fakturę sprzedaż do PKPiR, gdy data wystawienia faktury jest 02.02.2016, a data sprzedaży 31.01.2016?Kiedy rozliczyć VAT i podatek dochodowy?Dziękuję za pomoc.
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2013-10-17 12:23 przez konto usunięte
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. W dniu 26.09.2013 zakupiłam używane auto na firmę od osoby fizycznej. W dniu 27.09.2013 przekazałam je do użytkowania dla celów służbowych do firmy.
08.10.2013 r. wpłaciłam podatek PCC-3 na podst...
Dodano 2013-10-05 13:25 przez konto usunięte
Witam,
gdy znalazłem fakturę VAT zakupu z sierpnia, mogę ja ująć w rejestrze zakupu VAT z września? Czy muszę robić korektę sierpnia złożonej deklaracji VAT-7, rozliczanie miesięczne VAT?
Analogiczne pytanie z PKPiR: czy mogę ująć ten koszt we wrześniu i wpisać ją do PKPiR we wrześniu, czy muszę ją ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17