Proszę o pomoc, do lipca pracowałam na umowę o pracę na pełny etat. Ostanie wynagrodzenie otrzymałam w lutym za styczeń - połowę, reszta była wypłacana z firmy innej niż pracowałam /żony prezesa/ w ratach, do końca roku wypłacono mi całą zaległość. Nie było żadnych poświadczeń do ZUS ani US. Potwierdziłam pracodawcy że wypłacone mam wszystko. Pracodawca stwierdził że PIT-11 wystawi mi, jak dostanę wynagrodzenie z firmy, w której pracowałam, a kiedy to będzie nie wie! Co mam zrobić bo przelew, który otrzymywałam, był w opisie zaległe wynagrodzenie. Bardzo proszę o pomoc.
2013-02-04 08:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2012-10-24 09:56 przez szpecialistka
Pracodawca wypłacił zasądzoną kwotę bez uwzględnienia kosztów uzyskania przychodu, zaliczki na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, przychód był równy dochodowi. Po miesiącu spółka sporządziła korektę listy płac i uwzględniła zaliczkę na podatek dochodowy oraz skład...
Dodano 2013-07-06 10:08 przez konto usunięte
Witam,
Jestem zatrudniona od 1 czerwca 2013 roku na umowę o pracę. Dziś mija 6 lipca, a ja nie mam wynagrodzenia, bo księgowa twierdzi, że będzie po 10 lipca. Czy to jest w porządku? W takim razie dostanę wypłatę za 1 miesiąc i 10 dni jako pierwszą? Czy coś tu jest nie tak?
Dodano 2013-03-15 20:36 przez konto usunięte
Pracodawca zalega za pracę i niewykorzystany urlop. Stosunek pracy został rozwiązany, w świadectwie pracy nie ma wpisu o wywiązaniu się z obowiązku wobec pracownika i nie wnoszeniu żadnych roszczeń względem pracodawcy. Sprawę chcę oddać na drogę sądową. Pracodawca w odpowiedzi na moja pismo napisał,...
Dodano 2017-03-05 14:59 przez seedling
Witam,czy pensja za grudzień 2016, która wpłynęła na konto w styczniu 2017 jest doliczana do PIT-11 za rok 2016? W połowie grudnia zwolniłam się z pracy, a 10 stycznia dostałam pensję (za grudzień). Na PIT-11 kwota przychodu i reszty wyliczeń widnieje taka sama jak na karcie przychodów za 2016, któr...
Dodano 2015-03-31 10:46 przez lucyna60
Witam,odchodzę na emeryturę 18 kwietnia. Czy pracodawca ma prawo rozliczyć się ze mną z wszystkimi finansami z dniem rozwiązania umowy? Czy muszę czekać, a jak tak to ile czasu, bo wypłatę otrzymuję do 10. każdego miesiąca?Pozdrawiam
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Mam problem z byłym pracownikiem. Zrezygnował z pracy, bo nie płaciłem mu pensji za kilka miesięcy. Teraz jednak skierował przeciwko mnie sprawę o odszkodowanie za rozwiązanie umowy z mojej winy. Czy mogę podważyć ten pozew – bo został ...
Pracodawca może jednorazowo wypłacić wynagrodzenie bezpośrednio do rąk pracownika, powinien jednak do celów dowodowych zabezpieczyć się przed ewentualnymi zarzutami pracownika, że nie otrzymał wynagrodzenia.
Dla każdego ubezpieczonego, dla którego podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne stanowi przychód, płatnik składek w imiennym raporcie miesięcznym sporządzonym za tego ubezpieczonego oraz w deklaracji rozliczeniowej powinien ...
Nieterminowa wypłata wynagrodzenia za pracę może stanowić uzasadnioną podstawę rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Ten tryb rozwiązania umowy o pracę uzasadnia roszczenie pracownika o wypłatę odszkodowania.
2024-10-01 19:13
2022-07-11 14:07