2020-06-24 10:49 autor: izaim92
3 781 odsłon
Dzień dobry,
zatrudniamy pracownika na stanowisku: kucharz, czy w umowie o pracę mogę zawrzeć informacje, że w razie nieobecności magazyniera pracownik będzie pełnił za niego zastępstwo? Jeśli tak, to w jakim punkcie umowy o pracę zawrzeć ten zapis?
Pozdrawiam, Iza
2020-06-24 15:36 autor odpowiedzi: Katarzyna - Specjalista ds. kadr i płac
Wprowadzenie takiego zapisu do umowy na stałe uznałabym za próbę obejścia przepisów, ponieważ podejrzewam, że za to samo wynagrodzenie pracownik miałby czasowo pełnić dwie funkcje w firmie. Do tego dochodzi kwestia odpoczynku dobowego, tygodniowego… Powierzenie innych obowiązków pracownikowi jest możliwe w myśl art. 42 § 4 jednak mowa jest tam o powierzeniu innej pracy niż określona w umowie o pracę, co oznacza, że pracownik również nie mógłby pełnić funkcji kucharza i magazyniera jednocześnie, ponadto powierzenie jest możliwe na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym. Jeżeli zajmowanie drugiego stanowiska miałoby trwać łącznie w roku kalendarzowym dłużej niż 3 miesiące, to rozwiązaniem może okazać się zawarcie 2 umów o pracę na część etatu i np. pełnienie każdej funkcji odrębnie w inne dni lub po części tego samego dnia. Możliwe jest również zawarcie umowy o pracę na jedno stanowisko, a np. umowy zlecenia w celu zrealizowania określonych umową zadań wynikających z pełnienia drugiej funkcji, o ile charakter danej pracy odpowiadałby zleceniu.
Dodano 2014-01-03 16:33 przez dziurd
Mój pracownik na umowie o pracę ma napisane, pracownik biurowy i wykonuje zadania dotyczące: świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (przyjmowanie dokumentów, wydawanie decyzji, wprowadzanie danych do komputera oraz decyzje dotyczące, przyznawania alimentów).
Teraz chcę dopisać do jego zakr...
Dodano 2018-04-19 13:57 przez bara81
Pracuję na stacji paliw, w umowie mam napisane rodzaj wykonywanej pracy "sprzedawca". Pracodawca otworzył na stacji kantor wymiany walut nie informując nas (pracowników) osobiście. Do naszych obowiązków należeć będzie obsługa tego kantoru (nadmieniam, że stacja nie posiada ochrony ani szyby zabezpie...
Dodano 2020-01-20 19:57 przez haniutek_nysa
Witam, czy pracownik zatrudniony na umowę o pracę może mieć wpisane w zakresie czynności dwa lub więcej stanowisk pracy np. pracownik stacji uzdatniania wody, monter sieci wod-kan oraz palacz c.o. gdzie to drugie stanowisko byłoby przez niego wykonywane tylko w przypadku wystąpienia większej awarii....
Dodano 2020-05-26 12:00 przez Bianka63
Czy można zmienić wicedyrektorowi zakres obowiązków z kierowniczego na pracowniczy, zmieniając regulamin organizacyjny i wręczając zakres obowiązków referenta z nazewnictwem wicedyrektor? Jestem w okresie chronionym.
Dodano 2019-01-15 08:25 przez Amitiel
Dzień dobry! Chciałam się poradzić odnośnie matur. Jestem asystentem dyrektora szkoły w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej. Nie mam uprawnień pedagogicznych. Pani dyrektor delegowała mi organizacje i przeprowadzanie matur w pełnym zakresie. Znalazłam wniosek dotyczący zmiany prze...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Współpraca z freelancerami przynosi wiele korzyści. Daje elastyczność, umożliwia dostęp do globalnego rynku talentów oraz pozwala zaoszczędzić czas i środki finansowe. W obliczu rosnącej popularności pracy zdalnej warto rozważyć, czy ...
Regulamin pracy to inaczej wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy, które określa organizację i porządek pracy, a także związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Tego typu akt regulujący poprawia działanie firmy ...
Wiele osób prowadzących kadry upraszcza informację o warunkach zatrudnienia (z art. 29 kp), poprzez zacytowanie w całości odpowiednich przepisów lub odesłanie do nich. Pozwala to uniknąć częstej wymiany informacji. Dotarły jednak do nas ...
Obecnie wprowadzamy w naszym zakładzie pisemne zakresy obowiązków dla poszczególnych stanowisk. Dyrektor firmy zdecydował, że każdy zakres obowiązków ma zawierać w końcowym punkcie wyrażenie: "Oprócz obowiązków objętych niniejszym ...
2024-10-01 19:13
2022-07-11 14:07