W umowie o pracę została zawarta adnotacja, że pracownik zgadza się z treścią regulaminu pracy. W zakładzie nie ma jednak regulaminu pracy a przekazywana jest informacja o warunkach zatrudnienia. Czy jest to istotny błąd?
Dodano 2017-05-22 19:17 przez IWO1
Witam,co należy wpisać w paragrafie 2 w kwestii "inne warunki zatrudnienia", a co należy wpisać w "przyczynach uzasadniających zawarcie umowy"?Planujemy zatrudnić pracownika na 3/5 etatu na rok czasu od 01.06.2017 r. na stanowisku administracyjnym.
Dodano 2018-02-19 19:36 przez asts1
Witam,czy określenie w umowie o pracę "osoba zarządzająca przedsiębiorstwem w imieniu pracodawcy" jest zarezerwowana jakimś określonym rodzaju firm, czy może dotyczyć także zwykłej małej firmy, gdzie syn zarządza w firmie w imieniu rodzica. Chodzi tu o małą firmę (zwykłą działalność gospodarczą usłu...
Dodano 2017-03-13 14:55 przez aniab560
Witam, chcemy zatrudnić osobę na 15 godzin tygodniowo, gdzie jest lekarką i ich tygodniowa norma pracy wynosi 37,55. Ma przychodzić 3 dni po 5 godzin. Jaka to część etatu i jak napisać w umowie o pracę?Pozdrawiam
Dodano 2020-06-24 10:49 przez izaim92
Dzień dobry, zatrudniamy pracownika na stanowisku: kucharz, czy w umowie o pracę mogę zawrzeć informacje, że w razie nieobecności magazyniera pracownik będzie pełnił za niego zastępstwo? Jeśli tak, to w jakim punkcie umowy o pracę zawrzeć ten zapis?
Pozdrawiam, Iza
Dodano 2017-08-21 21:12 przez Grinm
Witam, jak wygląda sytuacja, kiedy pracodawca pogarsza warunki pracy? Nie chodzi o pogorszenie ich na tyle, żeby były niezgodne z przepisami, ale o sam fakt gdzie były lepsze warunki, a po decyzjach pracodawcy warunki zmieniają się na dużo gorsze. To kwestia tylko etyki i szacunku dyrekcji do pracow...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Regulamin pracy to inaczej wewnątrzzakładowe źródło prawa pracy, które określa organizację i porządek pracy, a także związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników. Tego typu akt regulujący poprawia działanie firmy ...
Tego typu rozważania najczęściej spotykają pracodawców, kiedy to tworząc nowy etat zastanawiają się kogo zatrudnić. Często stworzenie samego opisu stanowiska (job description) przysparza wiele trudności, i nic w tym dziwnego, bo jak ...
W czasach, gdy o pozyskanie odpowiednio wykwalifikowanych pracowników wcale nie jest łatwo, a fluktuacja kadr daje się we znaki, efektywne wdrożenie właśnie zatrudnionych osób do ich przyszłych obowiązków staje się kwestią priorytetową. ...
Obowiązujące przepisy prawa nakładają na pracodawców liczne obowiązki, które uzależnione są od liczby zatrudnianych pracowników. W tej kwestii kluczowe jest precyzyjne zdefiniowanie liczby pracujących osób w przedsiębiorstwie w ...
2024-10-01 19:13
2022-07-11 14:07