eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHPKontrola stanu trzeźwości


2019-07-22 15:07 autor: olazębala90

2 858 odsłon

Kontrola stanu trzeźwości

Witam,

czy BHP-owiec działający z ramienia generalnego wykonawcy może przeprowadzać rutynowego kontrole stanu trzeźwości zgodnie z obowiązującymi przepisami?
Czy zapis w BIOZ dotyczący rutynowych kontroli stanu trzeźwości upoważnia go do tego?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2019-07-22 15:57 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Nic go do tego nie upoważnia. Zgodnie z RODO są to dane o stanie zdrowia i TYLKO za zgoda pracownika można je wykonać. Oczywiście, jeżeli jest jakas sytuacja wątpliwa, to nalezy wezwać służby, które maja do tego uprawnienia., np. policję . Wtedy wszystko jest jasne i nikt nie podwazy badania w sądzie pracy.

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • KamileF

    Dodano 2018-09-15 22:18 przez KamileF

    Jakie spodnie dla elektryka na placu budowy?

    Witam,jest jest jakiś przepis mówiący o tym, jak ma być ubrany elektryk na placu budowy? Dokładnie chodzi mi o spodnie, gdyż ostatnio inspektor zwrócił i uwagę na nieodpowiednie spodnie.

  • Norrebro

    Dodano 2018-06-11 15:09 przez Norrebro

    Weryfikacja oświadczeń naszych podwykonawców na budowie

    Dzień dobry,jestem pracownikiem służby BHP u generalnego wykonawcy. Mamy wielu podwykonawców na budowie. Do czasu wprowadzenia RODO wysyłali na maila szkolenia BHP i orzeczenia lekarskie.Pytanie brzmi: w jaki sposób mogę weryfikować dane pracowników podwykonawcy w naszych oświadczeniach, które zawie...

  • Ryfunia83

    Dodano 2018-03-01 16:17 przez Ryfunia83

    Czy drążek gimnastyczną w biurze jest zgodny z BHP?

    Mam problem z umieszczeniem w biurze, gdzie pracują informatycy, drążka gimnastycznego do podciagania i rozciągania kręgosłupa.Czy jest to zgodne z przepisami BHP, by umieścić regulamin korzystania, jakieś podpisane oświadczenia? Może ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?

  • Mala19802

    Dodano 2018-02-25 10:22 przez Mala19802

    Ile metrów należy się na pracownika?

    Witam,chciałabym się dowiedzieć, ile metrów przypada na jednego pracownika. Mamy hale 75 metrów kw. Jest nas 10 osób pracujących fizycznie i 2 osoby biurowe. Czy stoły wliczane są do metrażu i jak to wygląda z pracą, ile potrzebujemy miejsca?Proszę o odpowiedź.

  • konto usunięte

    Dodano 2018-01-17 13:28 przez konto usunięte

    Pomarańczowe, pulsujące światło ostrzegawcze na wózku widłowym

    Witam,pytanie dotyczy pomarańczowego, pulsującego oświetlenia tzw. "koguta" zamieszczonego na wózku widłowym. Czy jest obowiązkowe czy opcjonalne?Dodam, że wózek porusza się po hali produkcyjnej dobrze oświetlonej, bez nadmiernego hałasu, silnik jest dobrze słyszalny. Pracownicy pracują na wydzielon...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

17 listopada 2023 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące BHP na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Co takiego się zmieniło i na co muszą przygotować się pracodawcy?

Według danych z początku maja br., blisko 120 tys. obywateli Ukrainy podjęło już zatrudnienie w Polsce na uproszczonych zasadach. Oprócz dopełnienia formalności związanych z samym procesem zatrudniania, pracodawcy powinni pamiętać ...

Już od wielu lat możemy obserwować kreatywne podejście do przedświątecznego dekorowania nie tylko domów, ale w zasadzie każdej przestrzeni wokół nas. Miasta prześcigają się więc w pomysłach na rozświetlenie ulic, a centra handlowe w ...

Od dziś, tj. od 17 listopada br., wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe. Pracodawcy mają 6 miesięcy na wprowadzenie zmian, ale nie w każdym przypadku. Co ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania