Zatrudniamy dwóch pracowników, dlatego mam dwie indywidualne listy płac. Moje pytanie: czy ksieguję zsumowana wartość czy oddzielnie dwie listy?
Dodano 2015-10-23 17:19 przez asts1
Witam, zatrudniam studentkę na umowę zlecenie (bez składek ZUS) i bez zgłoszenia do ZUS. Na koniec miesiąca do umowy wystawiamy rachunek z kwotą do wypłaty.Ile lat muszę trzymać tego typu umowy i rachunki od umowy zlecenia (czy tak jak dokumentaję ZUS), czy muszę do rachunku robić listę płac?
Dodano 2013-09-03 12:59 przez VIOLA
Witam,
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczę, nie jestem VAT-owcem, forma opodatkowania to PKPiR. Mam zamiar zatrudnić pracownicę. Proszę mi pomoc w kwestii zaksięgowania kosztów jej wynagrodzenia w KPiR.
Czy wpisuję do książki w 2 pozycjach, czyli:
1. koszt wynagrodzenia pracownika - 1600 p...
Dodano 2014-02-05 23:33 przez grapi
Od września zatrudniam zleceniobiorcę. Objęty jest wszystkimi składkami. W jaki sposób zaksięgować składki? Czy wystarczy zaksięgować listę płac? Dodam, że za przepracowane godziny do 10-tego kolejnego miesiąca daje wypłatę, np. za godziny grudniowe płacę do 10 stycznia, a składki idą w lutym, czyli...
Dodano 2018-08-22 09:24 przez Kadry2018
Czy zatrudniając Ukraińca trzeba nadać mu numer PESEL? Chodzi mi o późniejsze rozliczenie do PIT?
Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9
Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Wykonywanie pracy zarobkowej może być realizowane w różnorodnych formach prawnych, takich jak umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, kontrakt menedżerski, umowa o pracę nakładczą czy tzw. samozatrudnienie i może być zawarta na różne okresy.
Na pracodawcy, który nosi się z zamiarem zatrudnienia pracownika, spoczywa wiele obowiązków. O czym należy pamiętać? Jakie zmiany zachodzą w firmie, kiedy zaczyna ona zatrudniać pracowników? Co z ZUS i podatkami? Jakie terminy są istotne? ...
Pracodawca rozpoczynający prowadzenie działalności, chcący zatrudniać pracowników, musi pamiętać o obowiązku poinformowania w związku z tym niektórych instytucji zewnętrznych.
Akta osobowe pracowników to dokumenty, których żąda w pierwszej kolejności Inspektor Pracy w czasie kontroli. Obowiązek prowadzenia akt osobowych pracownika nakłada na pracodawcę art. 94 pkt. 9 Kodeksu pracy. Natomiast szczegółowe zasady ...
2024-10-01 19:13
2022-07-11 14:07