eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHPRóżnice pomiędzy 3/4 etatu a pełnym etatem widziane z punktu widzenia pracodawcy


2008-08-25 23:14 autor: Perpetua23

58 698 odsłon

Różnice pomiędzy 3/4 etatu a pełnym etatem widziane z punktu widzenia pracodawcy

Spotkałam się z sytuacją, w której pracodawca nie zatrudnia pracowników na pełen etat. Największym z możliwych etatów jest etat 3/4. Czym może być to spowodowane? Czy pracując w takiej firmie opłacane są wszystkie składki ? (mam tu na myśli wszystkie te składki jakie musi opłacać pracodawca zatrudniający pracownika na pełen etat). Jeżeli nie są opłacane któreś z tych składek proszę o podanie jakie to są. Proszę również o podanie innych możliwych przyczyn takiego zatrudniania pracowników. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-08-26 00:37 autor odpowiedzi: teresa

    Przy zatrudnianiu na umowę o pracę nie ma znaczenia czy jest to pełny, czy pół, czy tez 3/4 etatu badź jaki kolwiek inny ułamek pracodawca jest zobowiązany do płacenia wszystkich obowiązkowych składek tyle tylko, ze placi je od mniejszej kwoty. przy zatrudnianiu na pełen etat musiałby dać wynagrodzenie min. 1126 zł brutto miesięcnie - przy niepełnym etacie kwota ta proporcjonalnie sie zmniejsza. Przypuszczam, że pracodawca zatrudnia w ten sposób, ponieważ nie potrzebuje przez 8 godzin dziennie pracowników tylko przez 6 - może jest to jakaś specyficzna forma zatrudnienia - nic nie zostalo wspomniane co to za praca. Traci pracownik, ponieważ pracując cały rok kalendarzowy do stażu ma zaliczone tylko 3/4 roku (choć to podobno ostatnio uległo jakiejś zmianie, ale nie mam wiedzy dokładnie jakiej).

    Oceń odpowiedź 1 17

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-09-09 07:12 autor odpowiedzi: Jowita

    Dodam jeszcze, że ulop wypoczynkowy przysługuje proporcjonalnie do wymiaru etatu.

    Oceń odpowiedź 1 4

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Jeżeli w trakcie roku kalendarzowego dochodzi do zmiany wymiaru czasu pracy, w jakim zatrudniony jest pracownik, należy dokonać korekty wymiaru przysługującego mu urlopu wypoczynkowego.

W przypadku pracowników zatrudnionych w niepełnym miesięcznym wymiarze czasu pracy (na niepełnym etacie) wysokość należnego im wynagrodzenia minimalnego ustala się w kwocie proporcjonalnej do liczby godzin pracy przypadających do ...

Rozważmy następującą sytuację: pracownik zatrudniony na pół etatu dowiedział się, iż- w przeciwieństwie do swych kolegów pracujących w pełnym wymiarze- nie jest wysyłany na szkolenia. Szef wyjaśnił mu, że nie jest to nic dziwnego, ...

Rozważmy następującą sytuację: pracownik zatrudniony jest na podstawie umowy na czas nieokreślony w dwóch firmach (po pół etatu w każdej). Czy coś stoi na przeszkodzie, aby w obu zakładach pracy ubiegał się o świadczenia z ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania