Mój pracownik na umowie o pracę ma napisane, pracownik biurowy i wykonuje zadania dotyczące: świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (przyjmowanie dokumentów, wydawanie decyzji, wprowadzanie danych do komputera oraz decyzje dotyczące, przyznawania alimentów).
Teraz chcę dopisać do jego zakresu obowiązków działanie z dłużnikami (wydawanie decyzji o zwrocie, o ściganiu, wprowadzanie do BIG dłużników, tytuły wykonawcze, upomnienia itp.). Dalej to jest ten sam dział, tylko dodane działania z dłużnikami alimentacyjnymi. Jak to zrobić dobrze? Co jak pracownik nie będzie chciał podpisać?
A co teraz jak dopiero dzisiaj zobaczyła, że pracownik nie ma zadnego zakresu obowiazków. Moj błąd bo powinnamuzupełnić gdy przyszłam do pracy w 2008 roku, a pracownik już był na tym stanowisku???????
2014-01-04 06:46 autor odpowiedzi: Piotr Górny - prawo pracy
Istotna zmiana zakresu obowiazków wymaga zawarcia z pracownikiem porozumienia mieniającego lub dokonania wypowiedzenia warunków pracy i płacy.
Z tego co jest napisane i pryz tak sformułowanym szczegółowym zakresie obwiązków wydaje sie, że jest to zmiana istotna: proponuję przedstawienie pracownikowi propozycji porozumienia stron a gdy się nie zgodzi - wypowiedzenie zmieniające. jeżeli nie zaakceptuje nowych obowiązków - umowa się rozwiąże, bez potrzeby wypłacania odprawy
2014-01-07 11:38 autor odpowiedzi: dziurd
Dodano 2012-10-15 13:21 przez ANIBUS
Od 10 miesięcy prowadzę dział kadr. Przez 7 miesięcy miałam zastępować kierownika kadr w związku z jego odejściem z pracy na emeryturę. W tym czasie kierownik kadr był 3/4 tego okresu pracy na wolnym od pracy z tyt. chorobowego, sanatorium, urlopu za 2 lata.
Po odejściu kierownika kadr nic się nie z...
Dodano 2013-12-19 09:33 przez hausner
Witam,
jestem zatrudniony w firmie z branży kolejowej jako mistrz spawalnik. Stanowisko zostało utworzone niedawno ze względu na konieczność wdrożenia norm PN-EN ISO 3834-2 oraz PN-EN 15085-2. Ze wzdględu na brak konieczności załączania dokumentacji spawalniczej (jeszcze) do zamawiającego (PKP Cargo...
Dodano 2020-06-24 10:49 przez izaim92
Dzień dobry, zatrudniamy pracownika na stanowisku: kucharz, czy w umowie o pracę mogę zawrzeć informacje, że w razie nieobecności magazyniera pracownik będzie pełnił za niego zastępstwo? Jeśli tak, to w jakim punkcie umowy o pracę zawrzeć ten zapis?
Pozdrawiam, Iza
Dodano 2013-01-03 19:30 przez Sheridon
Witam,
Pracodawca zmienił mi zakres obowiązków na podstawie "ustnej umowy", ja w swej nieświadomości zacząłem je wykonywać nie domagając się tego zakresu na piśmie.
W chwili obecnej dostałem wypowiedzenie mojego starego stanowiska wpisanego w umowie o pracę. Od chwili "ustnej umowy" w moich papierac...
Dodano 2012-11-16 11:21 przez konto usunięte
Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak wygląda sytuacja prawnie, gdy zmieniane są obowiązki jednego pracownika z kilku na tym samym stanowisku.
Sytuacja wygląda następująco: W firmie jest czterech liderów (maja ten sam zakres obowiązków i umowy na czas nieokreślony) jeden z nich w ramach dodatku finans...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Jak ustalić w umowie o pracę "miejsce pracy" pracowników, którzy budują domy mieszkalne dla klientów firmy w całej Polsce? Klienci zapewniają wyżywienie i nocleg, a firma dowozi pracowników na miejsce budowy samochodem firmowym. Pracownik ...
Współpraca z freelancerami przynosi wiele korzyści. Daje elastyczność, umożliwia dostęp do globalnego rynku talentów oraz pozwala zaoszczędzić czas i środki finansowe. W obliczu rosnącej popularności pracy zdalnej warto rozważyć, czy ...
Wiele osób prowadzących kadry upraszcza informację o warunkach zatrudnienia (z art. 29 kp), poprzez zacytowanie w całości odpowiednich przepisów lub odesłanie do nich. Pozwala to uniknąć częstej wymiany informacji. Dotarły jednak do nas ...
Obecnie wprowadzamy w naszym zakładzie pisemne zakresy obowiązków dla poszczególnych stanowisk. Dyrektor firmy zdecydował, że każdy zakres obowiązków ma zawierać w końcowym punkcie wyrażenie: "Oprócz obowiązków objętych niniejszym ...
2024-10-01 19:13
2022-07-11 14:07