Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy towar - aluminium w paczkach. Zapłaciliśmy przedpłatę na cały towar. Po dostarczeniu materiału okazało się, że zawartość aluminium jest mniejsza o ok. 10% od deklarowanej i finalny odbiorca zwrócił nam towar.
Zaproponowaliśmy obniżkę o 10% i zwrot nadpłaconej kwoty (ok. 8 tys Euro). Dostawca nie wyraził zgody proponując 5% upustu przy najbliższych dostawach, na co z kolei my nie wyrażamy zgody. Szkoda rzeczywista jest większa, bo dochodzą koszty transportu i zwrotu towaru, koszty przetopu, badań w niezależnej firmie.
Dostawca francuski nie odpowiada na pisma, nie odbiera maili. My chcemy odzyskać różnicę pomiędzy rzeczywistą wartością towaru a wpłacona kwotą plus oczywiście udokumentowane straty dodatkowe. W jakim trybie i gdzie składać pozew?
2013-02-15 12:30 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dzień dobry,
zgodnie z art. 27 par. 1 ustawy prawo prywatne miedzynarodowe "Jeżeli strony nie mają siedziby albo miejsca zamieszkania w tym samym Państwie i nie dokonały wyboru prawa stosuje się: 1) do zobowiań z umowy sprzedaży rzeczy ruchomych lub umowy dostawy prawo państwa,w którym w chwili zawarcia umowy ma siedzibę ma siedzibę albo miejsca zamieszkania sprzdawca lub dostawca.
Proszę jednak spróbować zakończyć sporne kwestie polubownie lub przed Sądem Arbitrażowym.
z wyrazami szacunku,
Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Wylag
Spółka Partnerska
Dodano 2013-02-13 10:41 przez konto usunięte
W jakim trybie dochodzić roszczeń z tytułu otrzymania materiału niezgodnego z zamówieniem?
Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy materiał niezgodny z wcześniejszym zamówieniem. Dostawca odmówił korekty faktury i naprawienia szkody - zmniejszenia ceny za odebrany towar. Całość została zapłacona przed wy...
Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9
Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...
Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam
Witam,
14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
2014-09-12 10:40
2013-09-11 08:38