eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaImport / EksportReklamacja towaru - gdzie i w jakim trybie?


2013-02-13 10:51 autor: konto usunięte

3 873 odsłon

Reklamacja towaru - gdzie i w jakim trybie?

Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy towar - aluminium w paczkach. Zapłaciliśmy przedpłatę na cały towar. Po dostarczeniu materiału okazało się, że zawartość aluminium jest mniejsza o ok. 10% od deklarowanej i finalny odbiorca zwrócił nam towar.

Zaproponowaliśmy obniżkę o 10% i zwrot nadpłaconej kwoty (ok. 8 tys Euro). Dostawca nie wyraził zgody proponując 5% upustu przy najbliższych dostawach, na co z kolei my nie wyrażamy zgody. Szkoda rzeczywista jest większa, bo dochodzą koszty transportu i zwrotu towaru, koszty przetopu, badań w niezależnej firmie.

Dostawca francuski nie odpowiada na pisma, nie odbiera maili. My chcemy odzyskać różnicę pomiędzy rzeczywistą wartością towaru a wpłacona kwotą plus oczywiście udokumentowane straty dodatkowe. W jakim trybie i gdzie składać pozew?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-02-15 12:30 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Dzień dobry,

    zgodnie z art. 27 par. 1 ustawy prawo prywatne miedzynarodowe "Jeżeli strony nie mają siedziby albo miejsca zamieszkania w tym samym Państwie i nie dokonały wyboru prawa stosuje się: 1) do zobowiań z umowy sprzedaży rzeczy ruchomych lub umowy dostawy prawo państwa,w którym w chwili zawarcia umowy ma siedzibę ma siedzibę albo miejsca zamieszkania sprzdawca lub dostawca.

    Proszę jednak spróbować zakończyć sporne kwestie polubownie lub przed Sądem Arbitrażowym.

    z wyrazami szacunku,

    Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Wylag

    Spółka Partnerska

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-02-13 10:41 przez konto usunięte

    Reklamacja towaru z Francji niezgodnego z zamówieniem.

    W jakim trybie dochodzić roszczeń z tytułu otrzymania materiału niezgodnego z zamówieniem?
    Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy materiał niezgodny z wcześniejszym zamówieniem. Dostawca odmówił korekty faktury i naprawienia szkody - zmniejszenia ceny za odebrany towar. Całość została zapłacona przed wy...

  • eXtreme9

    Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9

    Wymiana produktu na wolny od wad. Od czego zacząć?

    Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...

  • underteam

    Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam

    Zwrot telefonu. Towar niezgodny z umową

    Witam,
    14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Import / Eksport

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania