Witam,
sprzedałam sprzęt audio w portalu eBay klientowi z Anglii. Przesłałam kurierem paczkę do Klienta, ten wcześniej chociaż z dużym opóźnieniem przelał mi pieniądze. Klient odebrał przesyłkę i po 8 dniach od odbioru napisał mi wiadomość z żądaniem zwrotu pieniędzy ze względu na niezgodność przedmiotu z umową - sprzęt miał małe pękniecie na boku, prawdopodobnie uszkodzenie nastąpiło podczas transportu.
Dodam, iż przesyłka była prawidłowo zapakowana, przyjęta przez kuriera i ubezpieczona. Klient nie zgłosił niezgodności towaru z umową po odebraniu przesyłki a po 8 dniach (sam w tym czasie mógł sprzęt uszkodzić). Klient zgłosił spór na eBayu. Serwis stanął po stronie Klienta i nakazał zwrot pieniędzy Klientowi.
Proszę o informację, co mogę zrobić w tej sprawie? Czy chroni mnie jakieś prawo przed nieuczciwymi klientami?
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM
Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...
Dodano 2013-11-13 19:08 przez nadruki.dragon
Witam,
mam taki problem: jestem wspólnikiem spółki cywilnej i firma prowadzi działalność związaną z reklamą. Klient dnia 29.09.2013 zamówił towar robiony na zlecenie (krówki reklamowe) przez internet (mailowo), wcześniej wysyłając zapytanie z aukcji na allegro.
Klient zapłacił za towar w 100%. Dnia ...
Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9
Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w ...
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...