Czy pracodawca może odmówić wydania zaświadczenia RP-7? Pracowałam w latach 2004-2014 i podobno nie musi mi tego wystawiać.
Proszę o pomoc.
Kinga
2014-09-05 14:11 autor odpowiedzi: mada22
Dodano 2013-08-06 12:33 przez igorek
Za rok idę na emeryturę i nie wiem czy mam ustalony kapitał początkowy, chociaż w 1999 r. firma, w której pracowałam wysyłała do ZUS-u druki RP-7. Jak sprawdzić czy dane do kapitału są w ZUS-ie?
Dodano 2014-08-13 01:53 przez fiacik
W 1988 roku pracowałam w Kominacie Budowlanym w Gdyni. Mam tylko dokument umowy o pracę na czas określony. Do obliczenia kapitału początkowego potrzebuję ZUS RP-7 lub kserokopie kartoteki zarobkowej. Gdzie mogę otrzymać te dokumenty?
Dodano 2016-04-28 11:26 przez zula
Czy ZUS miał prawo przy ustalaniu podstawy wymiaru emerytury za lata 1999-2015 przyjąć wynagrodzenie minimalne mimo, że na indywidualne konto w ZUS od 1 stycznia 1999 przez program płatnik przesyłano deklaracje imienne zawierające wysokość wynagrodzeń pracownika, od których naliczano składki emeryta...
Dodano 2013-07-01 21:38 przez morin1949
W okresie 1.09.75-31.09.76 odbywałem staż geodezyjny w OPGK Katowice. Firma obecnie nie istnieje, do kogo mam się zwrócić o wydanie dokumentu Rp-7?
Dodano 2017-06-17 16:03 przez Nadia16
Witam,były pracodawca odmawia wystawienia RP-7 i świadectwa pracy, tłumacząc się tym, że akta osobowe pracowników są zatrzymane przez prokuraturę, co uniemożliwia wystawienia wyżej wymienionych dokumentów.Postępowanie toczy się już przez 9 lat. Co mam robić?Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ustawa Zasadnicza w art. 65 ust. 1 zapewnia każdemu wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru miejsca pracy. W praktyce zdarza się jednak, że ta wolność wyboru bywa nadużywana kosztem zasady, że umów należy dotrzymywać (łac. pacta ...
Pracodawca będzie miał prawo przeprowadzać kontrole pracowników zdalnych - wynika z nowelizacji Kodeksu pracy, która wchodzi w życie 7 kwietnia. Eksperci z firmy inFakt wyjaśniają, w jakim zakresie i pod jakimi warunkami będzie to możliwe.
Pracodawcy zatrudniający co najmniej 50 pracowników mają obowiązek wprowadzenia regulaminu pracy. Obowiązek ten może więc dotyczyć ponad 180 000 przedsiębiorstw w Polsce. W określonych okolicznościach spoczywa on także na firmach ...
Jak dowodzą badania zrealizowane przez Federację Przedsiębiorców Polskich (FPP), polscy pracodawcy są zadowoleni z efektywności i aktywności swoich podwładnych. Pracownicy w ostatnich latach dokładali starań, aby lepiej wykonywać swoje ...