2013-04-04 00:05 autor: k
4 602 odsłon
Prowadzę KPiR, program został zakupiony z dotacji PUP. Wartość programu 5000 zł. W styczniu br. zakończyłam działalość gospodarczą. Czy w spisie z natury muszę wykazać ww. program?
Dziękuję.
2013-04-07 19:11 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2012-12-20 10:15 przez konto usunięte
Jak powinnam ująć środek trwały (agregat tynkarski) zakupiony za środki otrzymane z dotacji z Urzędu Pracy w remanencie likwidacyjnym? Środek trwały podlegał jednorazowej amortyzacji.
Dodano 2014-03-01 13:20 przez konto usunięte
Witam,właśnie jestem w trakcie składania wniosku o dotację do PUP o dofinansowanie. W związku z tym mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy, czy wybrane przeze mnie PKD są wystarczające do prowadzenia działalności w zakresie:
- pozycjonowanie stron, Wpisy na forach/blogach (związane z pozycjonowaniem)- sp...
Dodano 2013-12-26 13:03 przez konto usunięte
Witam,
zamknąłem działalność, na firmie zostalo mi 2 samochody ciężarowe. Jedno było kupione od osoby prywatnej na umowę, wiec nie odliczałem VAT. Teraz chciałbym sprzedać jeden samochód i kompletnie nie wiem, co mam zrobić? O co chodzi z remanentem likwidacyjnym? Jak go zrobić? Może darować komuś t...
Dodano 2013-01-09 11:39 przez konto usunięte
Zamykam działalność gospodarczą. Sporządziłam remanent likwidacyjny oraz protokół przeterminowanych towarów.
Moje pytanie brzmi: Czy te towary z protokołu przeterminowanych towarów powinnam zaksięgować w KPiR. Jeśli tak to w której kolumnie? I co z podatkiem VAT, od tych towarów ponieważ wcześniej b...
Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9
Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Od roku 2013 przedsiębiorcy muszą pamiętać o tzw. korekcie kosztów. Polega ona na wyłączeniu z kosztów uzyskania przychodów wartości nieuregulowanych w określonym przez ustawodawcę terminie. O korekcie takiej powinni pamiętać nie tylko ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20