eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaDotacjeDotacja na działalność i zapisy w KPiR


2016-04-20 15:46 autor: marzka123j

2 103 odsłon

Dotacja na działalność i zapisy w KPiR

Bardzo proszę o wskazówkę, jak powinny wyglądać po kolei wpisy do księgi na zasadach ogólnych?

Otwieram usługi stolarskie meblowe, dostałam dotację i kupię maszyny i urządzenia za nią. Jak to powinno wyglądać przy zakładaniu KPiR? Wiem, że najpierw remanent początkowy, ale jak go wpisać? Potem chyba te maszyny i urzadzenia, które nie przekraczają wartości 3500 zł mogę wpisać w koszty w księdze? A co zrobić z droższymi?

Pytanie zaktualizowano 2016-04-20 16:39

Moze to banalne pytania, ale bardzo prosze o odpowiedz. Dziekuje

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-04-25 08:49 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Dotacja z urzędu paracy na otwarczie działalności? Ta jest zwolniona z podatku dochodowego. poz. 1 w KPIR - spis z natury na dzień otwarcia - wartość 0 zł (dla porządku kolumna przewidziana dla zakupu towarów handlowych i materiałów).
    Potem wg faktur zakupu poszczególne składniki majątku, których wartość początkowa nie przekracza 3 500 zł.
    Maszyny droższe stają się środkami trwałymi i należy je amortyzować. Trzeba też pamiętać, że odpis amortyzacyjny od takich maszyn, przypadający na część sfinansowaną dotacją, nie jest kosztem uzyskania przychodu.

    marzka123j skomentował/a odpowiedź 2016-04-25 13:11

    czyli maszyny takie amortyzuję ( prowadzę amortyzację) ale nie wpisuję tych odpisow do Ksiegi? czyli tych powyzej 3500zl w ogole nie wpisuje do ksiegi? tylko te ponizej tak? dziekuje

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-04-26 10:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Jeżeli zakup środka trwałego nastąpił w całości z dotacji - to tak - dokonujemy naliczenia odpisów amortyzacyjnych, niemniej tych nie zaliczamy do kosztów.
    Jeżeli takie finansowanie było częściowe - to ta część odpisu, która nie przypada na sfinansowaną dotacją, jest kosztem
    W takim przypadku często warto rozważyć zastosowanie bardzo niskiej stawki amortyzacji - co może być nieocenione przy ewentualnej sprzedaży takiego środka trwałego.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • syta

    Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta

    Dotacja a VAT

    Witam,
    od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
    Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...

  • dadzik

    Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik

    Prowadzenie KPiR a dotacja

    Dzień dobry,
    otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...

  • kowalska9

    Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9

    Koszty firmy czy ulepszenie?

    Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...

  • Daniel

    Dodano 2013-05-22 09:22 przez Daniel

    Ewidencja sprzedaży a zapisy w KPiR

    Witam,
    Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprowadzam towar z USA, w KPiR wpisuje go w 10 kolumnie netto. Jak to jest ze sprzedażą tego produktu? Wpisuję go do ewidencji sprzedaży a do KPiR wpisuję go do kolumny 7 brutto czy netto?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 22:58 przez konto usunięte

    Czy Fundusz Pracy mogę ująć bezpośrednio w KPiR?

    Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy.
    Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Dotacje

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania