Bardzo proszę o wskazówkę, jak powinny wyglądać po kolei wpisy do księgi na zasadach ogólnych?
Otwieram usługi stolarskie meblowe, dostałam dotację i kupię maszyny i urządzenia za nią. Jak to powinno wyglądać przy zakładaniu KPiR? Wiem, że najpierw remanent początkowy, ale jak go wpisać? Potem chyba te maszyny i urzadzenia, które nie przekraczają wartości 3500 zł mogę wpisać w koszty w księdze? A co zrobić z droższymi?
Moze to banalne pytania, ale bardzo prosze o odpowiedz. Dziekuje
2016-04-25 08:49 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
marzka123j skomentował/a odpowiedź 2016-04-25 13:11
czyli maszyny takie amortyzuję ( prowadzę amortyzację) ale nie wpisuję tych odpisow do Ksiegi? czyli tych powyzej 3500zl w ogole nie wpisuje do ksiegi? tylko te ponizej tak? dziekuje
2016-04-26 10:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2016-12-29 21:04 przez kowalska9
Na potrzeby działalności gospodarczej przekazałem prywatny zestaw komputerowy bez monitora. Dokonałem jednorazowej amortyzacji. Kilka dni później zakupiłem monitor ze środków z dotacji z PUP. Monitor kosztował 2500 zł netto, jestem VAT-owcem. Czy monitor ma być ulepszeniem zamortyzowanego zestawu i ...
Dodano 2013-05-22 09:22 przez Daniel
Witam,
Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i jestem czynnym podatnikiem VAT. Sprowadzam towar z USA, w KPiR wpisuje go w 10 kolumnie netto. Jak to jest ze sprzedażą tego produktu? Wpisuję go do ewidencji sprzedaży a do KPiR wpisuję go do kolumny 7 brutto czy netto?
Dodano 2013-03-19 22:58 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Składki ZUS odliczam sobie w zaliczce na podatek dochodowy.
Mam takie pytanie odnośnie Funduszu Pracy: Jak go ująć? Czy bezpośrednio w kosztach?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20