2014-09-08 17:23 autor: JustJust
3 138 odsłon
Witam,
jestem nowa na tym portalu i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże w nurtującym mnie problemie, którego nie mogę rozwiązać mimo wielogodzinnego przeszukiwania internetu. Niestety Pani w US nie była w stanie udzielić mi na moje pytanie odpowiedzi.
W 2009 roku założyłam jednoosobową działalność związaną z turystyką. Na otwarcie działalności dostałam dotacje z Unii Europejskiej z programu Kapitał ludzki. Otrzymaną dotację przeznaczyłam częściowo na remont wynajmowanych pomieszczeń oraz zakup wyposażenia. Zakupione wyposażenie było o wartości poniżej 1500 zł, a więc nie kwalifikowało sie do ujęcia w jakimkolwiek rejestrze.
Ponieważ zakup urządzeń sfinansowany był z środków unijnych nie wliczyłam go również w koszty działalności. Po kilku latach nierentownej działalności chcę ją zakończyć. Część zakupionego wyposażenia uległo zniszczeniu, część chciala bym zostawić do celów prywatnych, częścią obdaruję bliską rodzinę a część chciała bym sprzedać osobą prywatnym. Księgowość prowadzę w KPiR. Moje pytanie brzmi: jak poprawnie zrobić to od strony skarbowej?
Proszę pomóżcie :)
Dodano 2013-12-04 22:51 przez paula213148
W lutym planuję otworzyć swój sklep z akcesoriami dla dzieci (zabawki, wózki, nosidełka, ubrania) oraz modą dla kobiet w ciąży. Koszty jakie będę ponosić to wynajem lokalu oraz kupno towaru na wyposażenie sklepu. Zastanawiam się, jaka forma opodatkowania będzie dla mnie najkorzystniejsza?
To jest mo...
Dodano 2016-02-25 15:44 przez mpk
Witam,
czy można odliczać w KPiR koszty wody, herbaty, cukru do miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej i np. drabinka do zciągania segregatorów firmowych z szafy?
Dodano 2013-11-27 11:44 przez konto usunięte
Bardzo proszę o pomoc,
zakładam jednoosobową działalność, zasady ogólne, PKPiR, jestem zgłoszony jako VAT-owiec, ale jestem zwolniony podmiotowo z VAT. Czy muszę składać co miesiąc jakieś deklaracje do US, czy nic nie składam? Co jeśli będę musiał zapłacić pdof, czy też coś składam do US czy tylko p...
Dodano 2013-11-07 14:10 przez elmariaci
Przygodę z działalnością gospodarczą rozpocząłem od dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności, za dotację kupiłem trochę sprzętu komputerowego i oprogramowanie (kupowane było nie na firmę, a na mnie osobę prywatną, taki był wymóg UP). Po 2 latach prowadzenia działalności usługowej, jaką był...
Dodano 2016-07-19 10:07 przez konto usunięte
Witam,założyłam firmę z dotacji PUP. Wszystkie materiały i maszyny kupiłam z tej dotacji. Teraz po roku chciałabym zamknąć firmę i muszę zrobić spis likwidacyjny, a że jestem płatnikiem VAT, to powinnam zapłacić VAT od tego co się w tym spisie znajdzie.I tu moje pytanie, bo w tym spisie będą materia...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła uruchomienie naboru do drugiego etapu naboru "Gospodarka o obiegu zamkniętym w MŚP" finansowanego z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW). Jest on skierowany do ...
W 2024 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) planuje wspierać rozwój innowacyjności polskich przedsiębiorstw, równocześnie kładąc nacisk na podnoszenie kompetencji oraz poprawę dostępu do usług społecznych. Działania ...
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20