eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaDotacjeCzy dotacje z Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia mogę zaliczyć do kosztów?


2014-04-29 18:53 autor: konto usunięte

5 044 odsłon

Czy dotacje z Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia mogę zaliczyć do kosztów?

Witam,

bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.

Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z VAT-u i przyjęłam zasady rozliczania na zasadach ogólnych PKPiR.

I tu mam problem i wątpliwości jak poprawnie i czy w ogóle księgować środki otrzymane z tej dotacji w PKPiR i czy ja poprawnie to robię, a więc:  

- Czy część środków dotacji przeznaczona na zakup towarów handlowych, które są przeznaczone do odsprzedaży nie może być ujęta w rubryce PRZYCHÓD (7,8,9) a ewentualnie w rubryce 16;                                                                                       -

- Czy środki z dotacji Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia sklepu tj. półki, zawieszki, baner reklamowy, kurtyna cieplna a także laptop, fotel, biurko mogą być ujęte w kosztach PKPiR (rubryka 13) - wszystkie sprzęty są zakupione na kwoty poniżej 1500 zł, na które o ile dobrze myślę nie trzeba prowadzić ewidencji wyposażenia?

Natomiast dotacji na zakup samochodu dostawczego nie można odliczać w amortyzacji.

Nie wiem też co ze środkami z dotacji przyznanymi na remont lokalu, które przeznaczyłam na zakup płytek i malowanie, czy je gdzieś odliczam? Nadmieniam, że lokal na działalność jest własnością moich rodziców, a mnie został udostępnony. 

Bardzo serdecznie proszę o odpowiedź!

Dziękuję!

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • syta

    Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta

    Dotacja a VAT

    Witam,
    od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
    Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...

  • Verhlase

    Dodano 2017-09-07 12:54 przez Verhlase

    Dofinansowanie z UP. Środki trwałe a wyposażenie

    Witam,żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to1. Derkę magnetyczną za 17500 zł2. Derkę elektryczną za 2000 zł3. Telefon służbowy za 2800 zł4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizycznąMoje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzu...

  • DO

    Dodano 2013-12-18 11:10 przez DO

    Jak ma wyglądać spis z natury przy działalności auto-serwis?

    Mam pytanie:
    mam działalność rozpoczętą 1 września i jest związana z naprawą samochodów. Jak ma wyglądać spis natury? Co tam wpisać, jeśli na początek prowadzenia KPiR nic nie było (zasady ogólne). Miesiąc wcześniej przed rozpoczęciem działalności, zostały zakupione maszyny z całości finansowane z U...

  • dadzik

    Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik

    Prowadzenie KPiR a dotacja

    Dzień dobry,
    otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-03-01 13:20 przez konto usunięte

    Czy wybrałem odpowiednie PKD?

    Witam,właśnie jestem w trakcie składania wniosku o dotację do PUP o dofinansowanie. W związku z tym mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy, czy wybrane przeze mnie PKD są wystarczające do prowadzenia działalności w zakresie:
    - pozycjonowanie stron, Wpisy na forach/blogach (związane z pozycjonowaniem)- sp...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

Jeżeli podatnik będzie wykonywał w ramach prowadzonej działalności gospodarczej wyłącznie czynności w zakresie w zakresie wymiany opon (w tym na zakupione przez niego), może korzystać ze zwolnienia z podatku VAT - uznał Dyrektor Krajowej ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Dotacje

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania