Żłobek prywatny - działalność od 09.2013, ma otrzymać dofinansowanie z UM w terminie wrzesień - grudzień 13 w proporcji 80/20 (80% dofinansowanie, 20% finansowane ze środków własnych).
Z uwagi na to, że umowa jest sporządzona z datą 22.10 i pieniądze z dotacji nie wpłynęły, w KPiR września ujęto 100% kosztów i przychodów.
Jak należy postąpić w momencie, gdy pieniądze wpłyną na konto? Korygować zapisy września? Jeśli tak, to w jaki sposób, skoro dofinansowanie obejmuje 80% kosztów? Czy każą fakturę kosztową objętą dotacją ująć w kosztach w wys. 20% wartości?
Po wpłacie dotacji, rodzice dzieci mają dostać częściowy zwrot wpłaconych pieniędzy za wrzesień. Czy należy także skorygować przychód września na podstawie korekt KP?
Bardzo proszę o pomoc, jak technicznie rozwiązać ten problem?
Dziękuję.
2013-10-29 18:50 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
2013-10-29 18:54 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
Dokonujemy tego księgowania jedną kwotą na podstawie PK .
Jeśli chodzi o zwrot dla rodziców , to może zaliczyć te nadpłaty na poczet wpłat drugirego miesiąca? Jeśli nie , też pomnieszyłabym przychód w miesiącu dokonywania zwrotów. Podatek miesięczny jest zaliczką i nie będzie możliwe zastosowanie tu stwierdzenia nadpłaty w US .
2013-10-29 19:30 autor odpowiedzi: Gadzetka
Pani Krystyno, bardzo dziękuję za szybką i jasną odpowiedź. Czy dobrze zrozumiałam, że koszty korygowałaby Pani w miesiącu wpływu środków z dotacji, bez cofania się do miesiąca, którego dotyczą?
Dotacja w tym przypadku dotyczy tylko 4 miesięcy (1 wpłata za wrzesień) i przychylałabym się ku opcji skorygowania kosztów września i zaliczki na pdof. Nie wiem, czy byłoby to poprawne księgowanie?
Dziękuję za pomoc.
2013-10-31 15:53 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
2013-10-31 17:20 autor odpowiedzi: Gadzetka
Bardzo dziękuję Pani Krystyno za zainteresowanie moim problemem.
Ja także, tak jak Pani, chciałam korygować koszty w miesiącu otrzymania dotacji do momentu telefonu do KIP. KIP natomiast jest zdania, że ostatnie orzecznictwa są takie, że należy korygować miesiąc pierwotnego zaksięgowania kosztów bez względu na to czego te koszty dotyczą (wcześniej należało tylko korygować f-ry za nabycie towarów).
W moim przypadku, wrzesień jest 1 miesiącem działalności żłobka i podatek dochodowy nie wystąpił. Nie wiem, jaka dokładnie kwota dotacji wpłynie na konto, ale nawet licząc na wprost 20% kosztów, podatek tez nie wystąpi.
Jest także duże prawdopodobieństwo, Że UM wypłaci 1 przelewem dotację za wrzesień i październik łącznie, bo takich domaga się zestawień. W tej sytuacji już cięzko będzie rozbić i korygować osobno wrzesien i październik.
2013-11-03 21:07 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
Dlatego też zskorygowałabym to w październiku , z datą otrzymania . Nie ma tużadnego uszczuplenia poadatkowego .To stanowiskio nie wynika wprost z przepisu a z interpretacji .
2013-11-04 01:05 autor odpowiedzi: Gadzetka
I tak też chyba zrobię, jak już pieniądze z dotacji wpłyną na konto.
Bardzo dziekuję Pani Krystyno za pomoc i pozdrawiam serdecznie :).
2013-12-20 16:50 autor odpowiedzi: Gadzetka
Pani Krystyno, pozwolę sobie jeszcze (z prośbą o pomoc) odświeżyć ten temat.
Na chwilę obecną dostałam pieniądze z dotacji za m-c listopad (zaksięgowałam w listopadzie ze znakiem "-"), a w grudniu wpłynęła łączna dotacja za wrzesień i październik. W myśl tego, co Pani mi wcześniej poradziła, zamierzałam ją zaksięgować zapisem ujemnym w grudniu.
Zastanawia mnie natomiast wpłata za grudzień, która wpłynie zapewne w styczniu. W którym roku powinnam ją ująć? Czy w dniu wpływu pieniędzy na konto (zaburzy to zapisy 2014 r), czy jednak jeszzce w grudniu 2013 r?
Zastanawiam się, czy jednak wpłatą z grudnia, nie skorygować września i października, a po otrzymaniu dotacji za grudzień, zaksięgować ją jeszcze w 2013?
Bardzo będę Pani wdzięczna za pomoc i wszelkie uwagi.
Pozdrawiam serdecznie.
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2013-08-17 22:41 przez KaMaart
Dzień dobry,
Dziękuję za poprzednie odpowiedzi. Dziś mam pytanie o to, czy zaczynając nowy miesiąc zapisów w KPiR należy numerować znów od 1, czy gdy w poprzednim miesiącu zakończyło się np. na lp. 50 to w następnym miesiącu będzie 51? Czy każdy miesiąc to numerowanie od nowa?
Czy obliczając miesiąc...
Dodano 2013-07-05 14:59 przez KaMaart
Dzień dobry,
1. Czy w KPiR w kolumnie 1 należy numerować każde zdarzenie gospodarcze kolejno, czy np. zakup czegoś jako 1, potem zakup czegoś jako 2, potem sprzedaż jako 1 (że sprzedaż) czy po prostu kolejny numer, czyli 3 bez względu na to, czy to zakup czegoś lub sprzedaż?
2. Czy należy każdego d...
Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20