2012-02-14 04:46 autor: konto usunięte
3 730 odsłon
2012-02-15 12:25 autor odpowiedzi: konto usunięte
2012-02-15 21:59 autor odpowiedzi: skrzypek.l
W zależności od tego czy od umowy należy odliczyć wszystkie składki zus, czy tylko emeryt-rent+wypadkowe+zdrowotne (bez chorobowego, bo jest dobrowolne). Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy nie ma innego tytułu do ubezpieczeń.
Jeżeli dana osoba pracuje na umowę o pracę, a wykonuje umowę zlecenie u innego zleceniodawcy wtedy obowiązkowo odlicza się tylko składkę zdrowotną.
Natomiast jeżeli zleceniobiorca jest osobą uczącą się do ukończenia 25 roku życia-nie pobiera się w/w składek, a jedynie kwotę podatku.
Dlatego do udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie potrzeba więcej szczegółów: osoba zatrudniona na umowę o pracę lub nie, ucząca się czy nie, emeryt, rencista, zlecenie dla własnego pracodawcy czy obcego - w celu ustalenia obowiązku ubezpieczeń społecznych, a jednocześnie obliczenia kwoty do wypłaty.
2012-02-15 22:08 autor odpowiedzi: skrzypek.l
1. wszystkie składki+koszty uzyskania przychodu 20% - 728.24 zł netto
2. bez składki chorobowej+kup 20% - 748.53 zł netto
3. bez ubezpieczenia społecznego, tylko składka na ubezpieczenie zdrowotne+kup 20% - 843.00 zł netto
4. bez ubezpieczenia społecznego i bez ubezpieczenia zdrowotnego, tylko kup 20% - 856.00 zł netto
2012-02-16 14:08 autor odpowiedzi: konto usunięte
czegoś tu nie rozumiem? czy te koszty uzyskania przychodu czy to będzie 20% czy zgodnie z ustawą o podatku dochodowym art.22 ust.1 i 2 ma
prawo pracodawca zatrzymać dla siebie ?
2012-02-19 13:11 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2012-02-19 18:36 autor odpowiedzi: konto usunięte
2012-02-22 14:34 autor odpowiedzi: Marcin Siedlecki
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.